Producto añadido a la cesta
Cos Superior Generalitat de Catalunya. Promoció Interna
Matricúlate
image single oposiciones

Cos Superior Generalitat de Catalunya. Promoció Interna

Matricúlate
X BannerMobile DiaLibro

Convocatòria cos superior promoció interna especial

Convocades 393 places escala superior d’administració general del cos superior d’administració de la Generalitat de Catalunya:

  • 383 places opció general (es reserven 20 places per a persones que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitades i 8 per a persones amb discapacitat intel·lectual)
  • 10 places opció prevenció de riscos laborales

Els exàmens es realitzaran al 25 de maig del 2024, a les 9.30 hores.

Prepara’t amb nosaltres

T’oferim diferents sistemes de preparació, tu tries el que millor s’adapti a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:

Classes per Videoconferències 

¡Plazas agotadas!

¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?

arrow
videoconferencia

Clases por videoconferencia

Clases por videoconferencia

  • Sin matrículas ni permanencia
  • Paga mes a mes
calendar

Inicio: 15 de enero de 2024

clock

L de 16:00 a 21:00

euro
194,00/mes
Matricúlate

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

Fase d’oposició (60 punts)

Està constituïda per una prova amb dos exercicis. Els exercicis no són eliminatoris si bé, per superar la prova, caldrà obtenir una puntuació mínima de 30 punts en la suma dels dos exercicis.

Fase de concurs (40 punts)

Es valoraran:

  • Serveis prestats (puntuació màxima 32 punts).
  • Superació sense plaça de concurs oposició (2 punts).
  • Coneixements de català (puntuació màxima 3 punts).
  • ACTIC i equivalents (puntuació màxima 3 punts).
arrow

Primer exercici (previsió)

Test de coneixements.

De caràcter obligatori i no eliminatori. Consisteix a respondre un qüestionari de 50 preguntes tipus test, més 5 de reserva, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, sobre el contingut de la part específica del temari que es detalla en l’annex corresponent.

Pel que fa a cossos i escales en els quals no hi ha part específica de temari, s’establirà en l’annex corresponent els temes sobre els quals versarà aquesta prova.

Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.

El temps per a realitzar aquest exercici és d’1 hora i 20 minuts.

La qualificació de l’exercici és de 0 a 25 punts.

arrow

Segon exercici

supòsit pràctic, tipus test.

De caràcter obligatori i no eliminatori. Consisteix a resoldre un test sobre un supòsit pràctic de 10 preguntes tipus test, més 2 de reserva, sobre el contingut de la part específica dels temaris que es detalla en l’annex corresponent. Pel que fa a cossos i escales en els quals no hi ha part específica de temari, s’establirà en l’annex corresponent els temes sobre els quals versarà aquesta prova.

Aquest exercici pot incloure diferents situacions professionals, sobre els coneixements requerits i relacionats amb les funcions del cos, escala o especialitat convocat.

Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.

El temps per realitzar aquest exercici és d’1 hora i 30 minuts.

La qualificació d’aquest exercici és de 0 a 35 punts.

arrow

Tercer exercici

Prova acreditativa del requisit de participació de coneixements de llengua catalana.

De caràcter obligatori i eliminatòria per a les persones aspirants que no estiguin exemptes de realitzar-la. Prova de coneixements de llengua catalana de nivell de suficiència (C1) que consta de dues parts:

  • Primera part. S’hi avalua el domini de l’expressió escrita, mitjançant la redacció d’un text de 200 paraules, com a mínim; la comprensió lectora, per mitjà de la lectura d’un text escrit i la resposta a preguntes sobre aquest text, i la gramàtica i el vocabulari, mitjançant exercicis d’avaluació del coneixement de l’ortografia, la morfologia, la sintaxi i el lèxic.
  • Segona part. S’hi avalua l’expressió oral per mitjà de la lectura en veu alta d’un text i una conversa i/o exposició sobre temes generals d’actualitat.

El temps per realitzar-la és d’1 hora i 30 minuts, per a la primera part, i de 30 minuts, per a la segona, sens perjudici de possibles adaptacions.

El resultat d’aquesta prova és d’apte/a o no apte/a.

Per ser declarat apte/a en aquesta prova s’ha d’obtenir una puntuació total mínima del 70%.

Estan exemptes de realitzar la prova de coneixements de llengua catalana les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de nivell de suficiència (C1) o superior de la Secretaria de Política Lingüística.

arrow

Programa

DOGC núm. 8720, de 29.07.2022

Part específica, opció general

  1. Democràcia participativa: instruments. Planificació, execució i avaluació dels processos de participació.
  2. Impuls del govern obert dins la Generalitat de Catalunya. Eines de govern obert a l’abast de la ciutadania. Òrgans de coordinació, impuls i control.
  3. El Pla de Govern com a eina de planificació. Plans departamentals i plans sectorials: definició i característiques.
  4. Pressupostos orientats a resultats. Programes pressupostaris: missió, objectius, serveis i productes, i indicadors de seguiment. Contractes programa com a fórmula de finançament vinculada a resultats.
  5. L’Agenda 2030: transformar Catalunya, millorar el món. Anàlisi dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) en el context català: diagnosi i reptes.
  6. Regulació de l’avaluació econòmica de les polítiques públiques a la Generalitat de Catalunya. La taxa de descompte social. La monetització. L’informe d’impacte econòmic i social.
  7. Valors dels serveis públics. Elements d’una infraestructura ètica: de foment, i d’avaluació i control. Serveis públics orientats a la ciutadania.
  8. Qualitat dels serveis públics. Sistemes de gestió de la qualitat enfocats a la millora del procés i a la productivitat. Sistemes de gestió de la qualitat enfocats a l’organització. Les normes ISO. El model EFQM. El model CAF.
  9. Cartes de serveis a l’Administració de la Generalitat. Metodologia d’elaboració de cartes de serveis. Construcció i anàlisi d’indicadors. Tipologia de mesures. Validació d’indicadors.
  10. La direcció en l’organització. Tipus de direcció. La direcció per objectius. Els quadres de comandament.
  11. Competències digitals: cultura, participació i civisme digital; tecnologia digital i ús de l’ordinador i del sistema operatiu; navegació i comunicació en el món digital.
  12. El treball en xarxa i el treball col·laboratiu. La gestió del coneixement. L’aprenentatge col·laboratiu.
  13. El model d’atenció ciutadana. Portals d’accés de la ciutadania. La carpeta del ciutadà i ciutadana. Els formularis. La petició genèrica. El model d’atenció empresarial. El portal d’accés de l’empresa. La Finestreta única empresarial.
  14. La interoperabilitat a les administracions públiques. La interoperabilitat de plataformes i serveis. Les relacions entre administracions públiques. Eines de tramitació interadministrativa. El Catàleg de dades i documents electrònics.
  15. Identificació i signatura electròniques. El certificat digital. Tipus de certificats digitals a les administracions catalanes. La representació electrònica de la ciutadania en el procediment administratiu. Eines de representació electrònica a la Generalitat.
  16. Òrgans competents en matèria de personal. Atribució de competències als departaments en matèria de funció pública. Estructura organitzativa. Relació de llocs de treball. Mesures i instruments de racionalització.
  17. Selecció del personal funcionari i laboral. Accés de persones amb discapacitat. Accés de la ciutadania dels estats membres de la Unió Europea. Promoció interna. Integració.
  18. Condicions de treball: jornada i horaris. Mesures de conciliació. Permisos i llicències. La incapacitat temporal.
  19. Situacions administratives del personal funcionari i laboral. Reingrés al servei actiu. Remoció i fi de la relació de servei del personal. Responsabilitat disciplinària.
  20. Retribucions del personal funcionari i laboral. Indemnitzacions per raó del servei.
  21. Personal eventual. Personal directiu. Personal interí i temporal.
  22. Drets de representació col·lectiva. Meses de negociació i òrgans de representació. Acords, pactes i convenis. Dret de vaga. Conveni col·lectiu únic d’àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat.
  23. Objecte i àmbit d’aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Àmbit subjectiu. Negocis i contractes exclosos.
  24. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes privats.
  25. Els òrgans competents en matèria de contractació: òrgans de contractació, d’assistència i consultius. Gestió de la publicitat contractual per mitjans electrònics, informàtics i telemàtics.
  26. El perfil de contractant. Capacitat i solvència de l’empresari.
  27. La preparació dels contractes: l’expedient de contractació, els plecs de clàusules administratives i els plecs de prescripcions tècniques.
  28. Els procediments d’adjudicació dels contractes. La invalidesa dels contractes. El recurs especial en matèria de contractació. La selecció del contractista i l’adjudicació dels contractes.
  29. Les modificacions contractuals. Les garanties exigibles en la contractació del sector públic. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius. El règim especial de revisió dels actes en matèria de contractació i mitjans alternatius.
  30. L’activitat subvencional de les administracions públiques. Procediments de concessió. Reintegrament i control. Infraccions i sancions. Subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea. Ajuts.

 

Part específica, opció prevenció de riscos laborals

  1. Marc normatiu de la prevenció de riscos laborals. Principis generals. Drets i obligacions.
  2. Serveis de prevenció. Consulta i participació dels treballadors i treballadores. Responsabilitats i sancions.
  3. La prevenció de riscos laborals a l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Drets de consulta i participació dels treballadors. El Registre de delegats i delegades de prevenció. Modalitat d’organització preventiva.
  4. Contractació de serveis de prevenció aliens. Òrgans competents en matèria de coordinació i de control. Procediment administratiu especial per incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals. Auditories del sistema de gestió de la prevenció.
  5. El Pla de prevenció. Avaluació de riscos laborals. Definicions i contingut general. Revisió. Manual per a la identificació i avaluació de riscos laborals de la Generalitat de Catalunya. Planificació de l’activitat preventiva. Informació i formació dels treballadors en l’àmbit de la llei de prevenció de riscos laborals.
  6. Accidents de treball. Notificació i declaració d’accidents. Investigació d’accidents. Metodologies d’investigació. Índex de sinistralitat. Malalties professionals. Classificació. Actuacions de les mútues col·laboradores de la Seguretat Social.
  7. Coordinació d’activitats empresarials. Normativa específica aplicable. Supòsits de concurrència de treballadors i treballadores de diverses empreses en un mateix centre de treball. Mitjans de coordinació. Drets dels representants dels treballadors.
  8. Vigilància de la salut. Activitats sanitàries dels serveis de prevenció. Protecció dels treballadors y treballadores especialment sensibles. Adaptacions i canvis de lloc de treball per motius de salut. Protecció de la maternitat i lactància.
  9. Risc d’incendi. Factors de risc d’incendi i mesures de prevenció. Mesures en cas d’emergència. Plans d’autoprotecció: classificació i organització d’emergències.
  10. Concepte d’accident in itinere. Formació i informació en matèria de seguretat viària. Instruments per gestionar la mobilitat dels treballadors i treballadores.
  11. Condicions generals de seguretat i salut en els llocs de treball. Ordre, neteja i manteniment. Condicions ambientals. Serveis higiènics i locals de descans. Locals de primers auxilis. Senyalització de seguretat i salut en el treball. Normatives aplicables.
  12. Equips de protecció individual. Condicions de seguretat i salut relatives a la seva utilització: elecció i manteniment. Normativa aplicable. Equips de treball. Disposicions mínimes aplicables als equips de treball.
  13. Accions preventives aplicables a l’execució d’obres de reforma o ampliació. La persona coordinadora en matèria de seguretat i salut. Estudis i plans de seguretat i salut en el treball.
  14. El recurs preventiu. Presència en determinades activitats. Normativa aplicable.
  15. Risc elèctric. Protecció de la salut i seguretat dels treballadors davant el risc elèctric. Protecció contra contactes elèctrics. Normativa aplicable.
  16. Els contaminants químics. Mesura de l’exposició. Mesures de prevenció de l’exposició als contaminants químics. Envasament, etiquetatge, emmagatzematge i manipulació de substàncies químiques i preparats perillosos. Plaguicides.
  17. La protecció dels treballadors i treballadores contra els riscos relacionats amb l’exposició a agents cancerígens durant la feina. Mesures de protecció i prevenció en relació a l’exposició a l’amiant.
  18. La protecció dels treballadors i treballadores contra els riscos relacionats amb l’exposició a agents biològics durant la feina. Normativa aplicable.
  19. La protecció de la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores contra els riscos relacionats amb l’exposició al soroll. Normativa aplicable.
  20. Radiacions no ionitzants. Tipus de radiació i efectes sobre l’organisme humà. Riscos i mesures preventives. Radiacions ionitzants. Conceptes i classificació. Riscos de l’exposició i mesures preventives. Normatives aplicables.
  21. Qualitat ambiental en interiors. Contaminants que influeixen en la qualitat de l’ambient de treball. Mesures de prevenció. La Síndrome de l’edifici malalt. Lipoatròfia semicircular, prevenció i protocol d’actuació.
  22. El disseny del lloc de treball: premisses bàsiques i factors ergonòmics. Ergonomia ambiental. Factors de risc lumínics, termohigromètrics i sonors. Mètodes d’avaluació. Normativa aplicable.
  23. Identificació de factors de risc de sobrecàrrega per: esforç físic, manipulació de càrregues, postures forçades, moviments repetitius. Metodologies d’avaluació i normativa aplicable.
  24. Ergonomia en el treball amb pantalles de visualització de dades. Factors de risc i avaluació. Normativa aplicable.
  25. L’organització del temps de treball. Ritmes biològics de l’organisme humà. Treball per torns i treball nocturn: possibles conseqüències en la salut de les persones. Mesures de prevenció.
  26. Factors de risc psicosocial. Avaluació dels factors de risc psicosocials: metodologies contrastades.
  27. Identificació i avaluació de riscos psicosocials segons el mètode per a l’avaluació i la prevenció dels riscos psicosocials CoPsoQ PSQCAT.
  28. L’estrès. Models de generació d’estrès. Agents estressants. Simptomatologia associada a l’estrès. Síndrome d’esgotament professional: definicions i procés. Metodologies d’avaluació de l’estrès. Mesures de prevenció.
  29. Intervencions psicosocials i mesures preventives per a la millora dels factors psicosocials. Aplicació a l’organització.
  30. Assetjament psicològic en el treball. Característiques que el diferencien del conflicte interpersonal. Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament psicològic i altres discriminacions a la feina.
adams test

EXPRÉS 3.215 preguntas

1 mes
19,99 / mes
Pago único de 19.99
Comprar
adams test

EXPERTO 3.215 preguntas

6 meses
6,67 / mes
Pago único de 39.99
Comprar
adams test premium

PREMIUM 3.215 preguntas

12 meses
4,67 / mes
Pago único de 55.99
Comprar

Libros de Cos Superior Generalitat de Catalunya. Promoció Interna

Nuestros alumnos

Raquel Osuna

Administrativos de Estado
“Cuando decidí opositar siempre pensé en ADAMS por varias razones, entre ellas por recomendación de personas conocidas y por permanecer tantos años en el sector y me alegro mucho de la decisión que tomé. Empecé comprándome los libros y luego más tarde me apunté para preparar el examen de ofimática del cuerpo de Administrativo del Estado, y muy bien, tuve como profesor a Javier y salí muy contenta de sus clases.”
alumna
David Ruiz

Administrativos de la Comunidad de Madrid
"Teníamos simulacros continuamente. Había dos tipos, los que el profesor te ponía para practicar semanales, y los de examen puro y duro. Eso te permite estar preparado, conocer los tiempos, y cómo organizarte."
alumno
Paloma García

Tramitación Procesal
"He tenido siempre el apoyo del tutor, Alberto, mi tutor online, la verdad es que siempre estuvo ahí. Fue muy constante en los correos, en los mensajes, siempre animando y apoyando. Me acompañó sin agobiarme."
alumna
Saray Sáez

Administrativos de la Junta de Andalucía
"Para mí ha sido fundamental el apoyo de la Academia, ya que, cuando empecé en este mundo, no tenía ni idea de leyes, de los temarios, de lo intenso que hay que dedicar."
alumna
Esther Sánchez

Administrativos de Estado
“Os recomendaré a todas las personas que decidan emprender una empresa como la de estudiar una oposición.”
alumna
María Jesús Guende

Administrativos de Estado
“Tengo que reconocer que el camino no ha sido fácil y que no era la primera vez que me presentaba a un proceso selectivo pero al final he conseguido mi objetivo. ADAMS me ha ayudado a conseguirlo porque me ha proporcionado material actualizado y me ha ayudado a seguir una rutina de estudio. Muchas gracias por vuestra ayuda.”
alumna
Lucía Fernández

“Temarios bien organizados y actualizados, esquemas muy útiles para repasar, y supuestos y test que te ayudan a comprender la ley y a retener mejor el contenido.”
alumna
Ver más arrowMiniOrange
atencionPersonalizada

Atención personalizada y tutorías

campus

Recursos en campus virtual

portapapeles

Profesores especializados

monitor

Temarios y servicio de actualización

¡Sigue nuestras redes sociales!