Producto añadido a la cesta
Auxiliars Administratius Universitat de Barcelona
Matricúlate
image single oposiciones

Auxiliars Administratius Universitat de Barcelona

Matricúlate

Propera convocatòria Auxiliar Administratiu UB 2023

La Universitat de Barcelona té pendent de convocar 58 places d’auxiliar administratiu, corresponents a l’oferta 2022 i l’oferta 2023.

Prepara’t amb ADAMS Formación

Et podem ajudar:

Amb Llibres i ADAMS Test.

Èxit dels nostres alumnes

aprobados auxiliares administrativos universidad ADAMS

 

Retribucions Auxiliar Administratiu UB

Les retribucions anuals pugen a més de 21.000€ bruts (Retribucions PAS funcionari 2022).

Funcions Auxiliar Administratiu Universitat de Barcelona

  1. Verificar i tramitar documentació corresponent als processos de l’àmbit de treball.
  2. Col·laborar administrativament en els processos generats en l’àmbit de treball.
  3. Atendre i informar els usuaris en assumptes de la seva competència.
  4. Introduir i actualitzar informació en bases de dades i en les diferents aplicacions informàtiques corporatives del seu àmbit.
  5. Elaborar documents administratius segons les instruccions rebudes i la normativa aplicable.
  6. Registrar, classificar i arxivar documents i correspondència, i organitzar la informació en bases de dades.
  7. Dur a terme altres funcions de contingut assimilable a les anteriors quan s’escaigui.
¡Plazas agotadas!

¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?

El procediment de selecció d’aspirants és el de concurs oposició.

Fase d’oposició:

La fase d’oposició serà eliminatòria. Per a superar aquesta fase, que tindrà una valoració màxima de 30 punts, caldrà que la suma de la puntuació obtinguda en els exercicis que integren les diferents proves sigui igual o superior al 50% de la puntuació total (15 punts). El resultat dels exercicis que integren les diferents proves no són eliminatoris.

El procés selectiu s’inicia a partir de la segona quinzena del mes de juny de 2023.

L’ordre d’actuació de les persones aspirants a les proves que ho requereixin s’inicia amb les persones el primer cognom de les quals comenci per la lletra B, d’acord amb el que disposa la base 1.8.

La fase d’oposició del procés selectiu està constituït per les proves següents:

  • a) Coneixements:
    • Primer exercici: qüestionari de coneixements teòrics.
    • Segon exercici: qüestionari de coneixements d’ofimàtica i de documents
    • administratius (CUB).

  • b) Coneixements de llengua catalana.
  • c) Coneixements de llengua castellana.

Fase de concurs:

La puntuació de la fase de concurs no es pot aplicar, en cap cas, per superar la fase d’oposició.

arrow

Primera prova

Coneixements (obligatòria i eliminatòria)

Aquesta prova consta de dos exercicis obligatoris i eliminatoris, que es fan el mateix dia. Es qualifica de 0 a 30 punts, i per superar-la cal obtenir com a mínim 15 punts i haver superat cadascun dels exercicis,segons el que estableixen els apartats següents.

Amb una antelació mínima de deu dies hàbils abans de la primera prova, el tribunal farà públiques les indicacions escaients per fer cadascun dels exercicis de la prova.

Primer exercici: qüestionari de coneixements teòrics

S’ha de respondre un qüestionari d’un màxim de 50 preguntes de tipus test, amb respostes alternatives, més 5 preguntes de reserva, sobre el contingut detallat al temari general que s’especifica com a annex III.

En cas que s’anul·li alguna de les 50 preguntes, es consideren les de reserva per ordre numèric.

La durada màxima per fer aquest exercici és d’una hora i trenta minuts.

L’exercici es qualifica de 0 a 15 punts, i per superar-lo cal obtenir com a mínim 6 punts. Les respostes errònies es valoren negativament, a raó d’una quarta part del valor d’una resposta encertada. Les respostes en blanc no es tenen en compte.

Segon exercici: qüestionari de coneixements d’ofimàtica i documents administratius (CUB)

S’ha de respondre un qüestionari d’un màxim de 50 preguntes de tipus test, amb respostes alternatives, més 5 preguntes de reserva, sobre el contingut detallat al temari sobre coneixements d’ofimàtica i documents administratius que s’especifica com a annex IV.

En cas que s’anul·li alguna de les 50 preguntes, es consideren les de reserva per ordre numèric.

La durada màxima per fer aquest exercici és d’una hora.

L’exercici es qualifica de 0 a 15 punts, i per superar-lo cal obtenir com a mínim 6 punts. Les respostes errònies es valoren negativament, a raó d’una quarta part del valor d’una resposta encertada. Les respostes en blanc no es tenen en compte.

Un cop fets els dos exercicis de la prova de coneixements, el tribunal publica les preguntes i la matriu de respostes.

arrow

Segona Prova

Coneixements de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria)

El tribunal publica, juntament amb els resultats de la prova anterior, i en tot cas amb cinc dies hàbils d’antelació, la data, l’hora i el lloc d’aquesta segona prova, i la llista de persones convocades atès que no han estat declarades exemptes de fer-la.

La preparació, correcció i avaluació de la prova va a càrrec dels Serveis Lingüístics de la UB, sota la supervisió i direcció del tribunal. S’ha de fer pública, juntament amb la convocatòria de la prova, la identitat de les persones assessores del tribunal.

La prova consta de dues parts:

  • 1. Avaluació del domini de l’expressió escrita per mitjà de la redacció d’un text.
  • 2. Avaluació de l’expressió oral a partir de la lectura d’un text i una breu intervenció oral.

El tribunal ha de fixar el temps per a la prova, que no potsuperar l’hora itrenta minuts. La qualificació de la prova és d’apte o no apte, i la resolució ha de publicar únicamentles dades de les persones declarades aptes i fer constar el règim de recursos expressat a la base 14.2.

arrow

Tercera prova

Coneixements de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria)

El tribunal publica, juntament amb els resultats de la prova anterior, i en tot cas amb cinc dies hàbils d’antelació, la data, l’hora i el lloc d’aquesta tercera prova, i la llista de persones convocades atès que no han estat declarades exemptes de fer-la.

La preparació, correcció i avaluació de la prova va a càrrec dels Serveis Lingüístics de la UB, sota la supervisió i direcció del tribunal. S’ha de fer pública, juntament amb la convocatòria de la prova, la identitat de les persones assessores del tribunal.

La prova consta de dues parts:

  • Avaluació del domini de l’expressió escrita per mitjà de la redacció d’un text.
  • Avaluació de l’expressió oral a partir de la lectura d’un text i una breu intervenció oral.

El tribunal ha de fixar el temps per a la prova, que no pot superar l’hora i quinze minuts per a la primera part i els quinze minuts per a la segona. La qualificació de la prova és d’apte o no apte, i la resolució ha de publicar únicament les persones declarades aptes i fer constar el règim de recursos expressat a la base 14.2.

arrow

Programa

Segons la convocatòria anterior

TEMARI GENERAL

BLOC I. Organització i gestió de la Universitat de Barcelona

  1. L’autonomia universitària en la Constitució espanyola. La Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats. Estructura i contingut.
  2. La Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya. Estructura i contingut.
  3. L’Estatut de la Universitat de Barcelona. Òrgans de govern. Aspectes organitzatius de la Universitat de Barcelona. La gestió econòmica i el pressupost.
  4. L’espai europeu d’educació superior: estudis de grau i màster. Regulació dels ensenyaments oficials de doctorat. Equivalència i homologació de títols estrangers d’educació superior.

    BLOC II. Procediment administratiu, règim jurídic i legislació general

  5. Principis de l’organització administrativa. L’òrgan administratiu: concepte, elements, naturalesa. Classes d’òrgans. Els òrgans col·legiats. La competència administrativa: concepte. La jerarquia administrativa. La delegació, l’advocació i la substitució. La coordinació administrativa.
  6. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements. La motivació i la forma. El silenci administratiu i els actes presumptes. L’eficàcia de l’acte administratiu. La notificació i la publicació. Actes nuls i actes anul·lables.
  7. El procediment administratiu electrònic. La seu electrònica, el registre i la notificació.
  8. L’administració electrònica: fonaments i principis. La signatura electrònica i el certificat digital com a eines d’identificació i autenticació.
  9. Revisió dels actes administratius en via administrativa: d’ofici i els recursos administratius. Concepte i classes. Recurs d’alçada, recurs de reposició i recurs de revisió. El recurs contenciós administratiu. La responsabilitat de les administracions públiques.
  10. La Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: estructura general, títol I (disposicions generals) i títol II (de la transparència).
  11. El Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades): estructura general, capítol I (disposicions generals), capítol II (principis) i capítol III (drets de l’interessat).

    BLOC III. Recursos humans

  12. . El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.
  13. El personal d’administració i serveis de les universitats públiques catalanes. La selecció de personal. Sistemes de provisió de llocs de treball.
  14. Personal docent i investigador de les universitats públiques. Categories.
  15. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. El Pla de prevenció de la Universitat de Barcelona. Estructura general.
  16. Normativa en matèria d’igualtat. El Pla d’igualtat de la Universitat de Barcelona: punts 3 (Marc normatiu i institucional) i 5 (El Pla: eixos i accions)

TEMARI D’OFIMÀTICA I DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

WORD – MICROSOFT OFFICE 2016

Nivell I: equivalent a la competència C4 (Tractament de la informació escrita) del certificat de nivell 1 de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) de la Generalitat de Catalunya
  1. Donar format a un document
  2. Revisar el document
  3. Enumerar les opcions i crear llistes
  4. Organitzar informació amb l’ús de taules
  5. Configuració i impressió
    Nivell II: equivalent a la competència C4 (Tractament de la informació escrita) del certificat de nivell 2 de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) de la Generalitat de Catalunya
  6. Opcions avançades de les taules
  7. Crear índexs automàtics
  8. Plantilles i formularis
  9. Combinar correspondència

    EXCEL – MICROSOFT OFFICE 2016

    Nivell I: equivalent a la competència C6 (Tractament de la informació numèrica) del certificat de nivell 1 de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) de la Generalitat de Catalunya
  10. Les referències en l’ús dels càlculs
  11. Funcions bàsiques
  12. Representació bàsica de les dades
  13. Crear una base de dades
  14. Imprimir llibres de treball
    Nivell II: equivalent a la competència C6 (Tractament de la informació numèrica) del certificat de nivell 2 de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) de la Generalitat de Catalunya
  15. Funcions d’ús avançat
  16. Opcions de millora per visualitzar els gràfics
  17. Taules dinàmiques
  18. Calcular en una base de dades

DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

adams test

EXPRÉS 3.000 preguntas

1 mes
19,99 / mes
Pago único de 19.99
Comprar
adams test

EXPERTO 3.000 preguntas

6 meses
6,67 / mes
Pago único de 39.99
Comprar
adams test premium

PREMIUM 3.000 preguntas

12 meses
4,67 / mes
Pago único de 55.99
Comprar

Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición:

Libros de Auxiliars Administratius Universitat de Barcelona

Nuestros alumnos

Raquel Osuna

Administrativos de Estado
“Cuando decidí opositar siempre pensé en ADAMS por varias razones, entre ellas por recomendación de personas conocidas y por permanecer tantos años en el sector y me alegro mucho de la decisión que tomé. Empecé comprándome los libros y luego más tarde me apunté para preparar el examen de ofimática del cuerpo de Administrativo del Estado, y muy bien, tuve como profesor a Javier y salí muy contenta de sus clases.”
alumna
David Ruiz

Administrativos de la Comunidad de Madrid
"Teníamos simulacros continuamente. Había dos tipos, los que el profesor te ponía para practicar semanales, y los de examen puro y duro. Eso te permite estar preparado, conocer los tiempos, y cómo organizarte."
alumno
Paloma García

Tramitación Procesal
"He tenido siempre el apoyo del tutor, Alberto, mi tutor online, la verdad es que siempre estuvo ahí. Fue muy constante en los correos, en los mensajes, siempre animando y apoyando. Me acompañó sin agobiarme."
alumna
Saray Sáez

Administrativos de la Junta de Andalucía
"Para mí ha sido fundamental el apoyo de la Academia, ya que, cuando empecé en este mundo, no tenía ni idea de leyes, de los temarios, de lo intenso que hay que dedicar."
alumna
Esther Sánchez

Administrativos de Estado
“Os recomendaré a todas las personas que decidan emprender una empresa como la de estudiar una oposición.”
alumna
María Jesús Guende

Administrativos de Estado
“Tengo que reconocer que el camino no ha sido fácil y que no era la primera vez que me presentaba a un proceso selectivo pero al final he conseguido mi objetivo. ADAMS me ha ayudado a conseguirlo porque me ha proporcionado material actualizado y me ha ayudado a seguir una rutina de estudio. Muchas gracias por vuestra ayuda.”
alumna
Lucía Fernández

“Temarios bien organizados y actualizados, esquemas muy útiles para repasar, y supuestos y test que te ayudan a comprender la ley y a retener mejor el contenido.”
alumna
Ver más arrowMiniOrange
atencionPersonalizada

Atención personalizada y tutorías

campus

Recursos en campus virtual

portapapeles

Profesores especializados

monitor

Temarios y servicio de actualización

¡Sigue nuestras redes sociales!