Convocatòria Cos Administratiu Generalitat de Catalunya
Convocades 598 places del Cos Administratiu de l’administració general.
- 329 places corresponen a torn lliure: 36 es reserven a persones amb reconeixement legal de discapacitat i 22 per persones amb discapacitat intel·lectual.
- 269 places per al torn de promoció interna: 31 es reserven a persones amb la condició legal de discapacitat i 17 places per a persones amb discapacitat intel·lectual.
Places addicionals: En aplicació de la mesura continguda en la disposició addicional trentena del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, aquest procés inclou, un 15% de places addicionals: 90 places. Aquestes places addicionals tenen per objecte cobrir futures vacants per part de les persones aspirants que, després de la finalització del procés de selecció, consti que hagin superat el procés de selecció sense obtenir plaça.
Aquestes places són a càrrec de les ofertes d’ocupació pública dels dos anys següents.
Els exàmens es realitzaran després de l’estiu.
Prepara’t amb ADAMS
T’oferim diferents sistemes de preparació, tu tries el que millor s’adapti a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:
Classes per Videoconferència, Classes presencials híbrides, Curs Online i Llibres. També amb ADAMS Test.
Funcions d’un Administratiu de la Generalitat de Catalunya
- Tasques de suport administratiu a la tramitació d’expedients, actualització d’informació en aplicacions informàtiques.
- Preparació i redacció de documents (cartes, comunicacions diverses), treballs de càlcul numèric,
- Tasques de consulta i recerca d’informació.
- Atenció al públic presencial i telefònica si el lloc ho requereix (Oficina de Treball, registre, Servei Català de Trànsit, etc.).
- És freqüent que exerceixin algunes funcions coincidents amb les assignades al cos auxiliar administratiu.
- Es pot optar a lloc de cap de negociat (nivell 20-22).
- Nivells 12 a 22.
On es pot treballar com a administratiu de la Generalitat Catalunya?
El personal administratiu pot treballar a les diferents oficines que els departaments de la Generalitat de Catalunya, entitats públiques, agències públiques de la Generalitat Catalunya tenen al territori de la comunitat catalana.
Quan guanya un administratiu de la Generalitat Catalunya?
Les retribucions d’un administratiu de la Gencat oscil·len entre els 22.000 euros i els 30.000 euros bruts anuals.
¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?
Online
Online
Elige las fechas según tus necesidades
6 meses24/7
A tu ritmo, cuando tú quieras
Elige las fechas según tus necesidades
9 meses24/7
A tu ritmo, cuando tú quieras
Clases por videoconferencia
Clases por videoconferencia
- Sin matrículas ni permanencia
- Paga mes a mes
Presencial-Híbrida
Presencial-Híbrida
- Sin matrículas ni permanencia
- Paga mes a mes
El procediment de selecció és el de concurs oposició.
FASE D’OPOSICIÓ
La puntuació màxima de la fase d’oposició és de 60 punts, i està constituïda per les proves amb els exercicis que s’indiquen a continuació:
La fase d’oposició està constituïda per una prova, amb dos exercicis per a ambdós torns. Tots aquests exercicis són obligatoris –amb exclusió del procés de selecció en cas d’incompareixença a algun d’ells–, selectius i eliminatoris.
Per superar la prova de la fase d’oposició, cal resultar apte/a en cadascun d’aquests dos exercicis, amb l’obtenció de la qualificació mínima que, en cada cas, s’indica.
El Tribunal Qualificador corresponent determinarà l’ordre de realització d’aquests exercicis.
Primer exercici
a) Test de coneixements. De caràcter obligatori i eliminatori.
Per a les persones que participin pel torn de lliure accés, consisteix a respondre un qüestionari de 60 preguntes tipus test, més 5 de reserva, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, sobre el contingut del temari, d’acord amb el que preveu la base específica 3 de l’Annex 3 de la present Resolució.
Per a les persones que participin pel torn de promoció interna, consisteix a respondre un qüestionari de 40 preguntes tipus test, més 5 de reserva, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, sobre el contingut dels temes 5, 7, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 23, 24 i 25 del temari, d’acord amb el que preveu la base específica 3 de l’Annex 3 de la present Resolució.
Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.
El temps per a realitzar aquest exercici és d’1 hora i 30 minuts per a les persones que participin pel torn de lliure accés, i d’1 hora i 10 minuts per a les persones que participin pel torn de promoció interna.
La qualificació de l’exercici és de 0 a 25 punts.
Per resultar apte/a en aquest exercici s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 12,5 punts.
Segon exercici
b) Supòsit pràctic, tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori.
En ambdós torns, consisteix a resoldre un test de supòsit pràctic de 25 preguntes, més 5 de reserva, sobre el contingut dels temes 5, 7, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 23, 24 i 25 del temari, d’acord amb el que preveu l’Annex 3 de la present Resolució.
Aquest exercici pot incloure diferents supòsits i/o situacions professionals, sobre els coneixements requerits i relacionats amb les funcions de l’escala administrativa del cos administratiu.
Les preguntes sense resposta o amb més d’una resposta no es tenen en compte. Per a cada resposta errònia es descompta una quarta part del valor d’una resposta encertada.
El temps per realitzar aquest exercici és de d’1 hora i 30 minuts.
La qualificació d’aquest exercici és de 0 a 35 punts.
Per resultar apte/a en aquest exercici s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 17,5 punts.
Tercer exercici
Prova acreditativa del requisit de participació de coneixements de llengua catalana i/o castellana.
Aquesta prova, que té com a exclusiva finalitat l’acreditació d’aquest requisit de participació per part de les persones que no estiguin exemptes de realitzar-lo, s’efectuarà d’acord amb les regles següents.
Programa
DOGC 29-07-2022
Temari de l’escala administrativa del cos administratiu de la Generalitat de Catalunya (grup C, subgrup C1).
- Marc constitucional: els principis, els drets i deures fonamentals de les persones i les seves garanties.
- L’Estatut d’autonomia de Catalunya: principis rectors, drets i deures, tipologia de competències. El Govern i el president o la presidenta de la Generalitat.
- Conceptes generals: bon govern, transparència, dret a una bona administració i a serveis públics de qualitat, cartes de serveis, avaluació permanent dels serveis públics i govern obert.
- El dret a la protecció de dades de caràcter personal: definició. Categories de dades de caràcter personal. El consentiment. El consentiment dels menors d’edat.
- El dret d’informació. Els drets de les persones interessades. El delegat de protecció de dades. Mesures de seguretat. Les notificacions de violacions de seguretat.
- L’organització de l’Administració de la Generalitat de Catalunya: principis generals i òrgans. Els departaments: estructura i atribucions. El sector públic institucional.
- L’Administració pública: concepte i principis. El ciutadà i ciutadana com a titular de drets davant l’Administració, dret d’accés als serveis i la informació pública, el dret d’accés de les persones a la informació i la documentació públiques.
- La competència administrativa. La titularitat i l’exercici de la competència. La direcció i supervisió. La delegació de competències. L’avocació. L’encàrrec de gestió. La delegació de signatura. La suplència.
- Les persones interessades en el procediment administratiu. Normes generals d’actuació. El procediment administratiu: fases, terminis, requisits dels actes administratius. Els drets de les persones interessades en un procediment administratiu.
- La iniciació del procediment administratiu. Informació i actuacions prèvies. La iniciació del procediment d’ofici per part de l’Administració. L’inici del procediment a sol·licitud de la persona interessada.
- L’expedient administratiu. Impuls. Instrucció. La finalització del procediment administratiu. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.
- La regulació del funcionament electrònic del sector públic: la seu electrònica, el portal d’Internet, els sistemes d’identificació de les administracions públiques, l’actuació administrativa automatitzada, els sistemes de signatura per a l’actuació administrativa automatitzada, la signatura electrònica del personal al servei de les administracions públiques, l’assegurament i interoperabilitat de la signatura electrònica, l’intercanvi electrònic de dades en entorns tancats de comunicació, i l’arxiu electrònic de documents.
- El model català d’administració electrònica. Els avantatges de l’administració electrònica. Els drets de la ciutadania a relacionar-se amb l’Administració pública per mitjans electrònics. Dades i documents que no cal aportar davant l’Administració. Les eines que componen l’administració electrònica de la Generalitat.
- Els registres d’entrada i sortida de documents administratius: normativa aplicable i organització. Les oficines d’assistència en matèria de registre.
- La gestió documental a l’Administració de la Generalitat. La gestió dels documents administratius. La gestió dels documents electrònics. La transferència de documents.
- Documentació administrativa: estructura i criteris de redacció de la carta, el certificat, la citació, la convocatòria de reunió, l’acta de reunió, l’ofici i la sol·licitud. Els criteris formals de la Generalitat per a l’elaboració de documents administratius. Els usos no sexistes ni discriminatoris de la llengua en el llenguatge administratiu.
- El pressupost de la Generalitat de Catalunya: concepte i estructura.
- Aspectes generals dels contractes del sector públic: tipologia, característiques essencials i característiques de la contractació electrònica.
- La normativa reguladora de la funció pública. Les classes d’empleats i empleades públics. L’estructura de l’ocupació pública. L’adquisició i pèrdua de la relació de servei.
- Les situacions administratives. La provisió de llocs de treball i mobilitat. El règim d’incompatibilitats.
- Els drets dels empleats i empleades públics. Els drets individuals i els drets individuals exercits col·lectivament. El dret a la carrera professional i a la promoció interna. L’avaluació de l’acompliment. Principis ètics i de conducta dels empleats i empleades públics. Els deures dels empleats i empleades públics. El règim disciplinari.
- La normativa aplicable al personal de la Generalitat sobre el tracte no discriminatori i la igualtat entre persones. Les polítiques per a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes. El Protocol per a les administracions públiques per a l’abordatge de l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. El requisit per treballar amb contacte habitual amb menors d’edat.
- Els delictes contra l’Administració pública: la infidelitat en la custòdia de documents i violació de secrets, el suborn, i el tràfic d’influències. Les negociacions i activitats prohibides als funcionaris i funcionàries públics i els abusos en l’exercici de la seva funció.
- El núvol: definició, serveis i aplicacions principals. El OneDrive com a eina corporativa: utilitats de comunicació i de treball col·laboratiu.
- El cicle de vida de les dades: descripció i fases. Les dades obertes: descripció, principis i beneficis. Els formats reutilitzables: descripció i usos. La mineria de dades: descripció i aplicacions.