Producto añadido a la cesta
Educadors Socials, Execució Penal, Generalitat de Catalunya
Matricúlate
image single oposiciones

Educadors Socials, Execució Penal, Generalitat de Catalunya

Matricúlate

Previsió convocatòria

En l’oferta 2021 s’inclouen 47 places (taxa de reposició). I l’oferta 2022 inclou 38 places de estabilització.

Convocatòria d’estabilització

Es convoquen 21 places de estabilitzció (concurs-oposició) DOGC 10/12/2022. Sol·licituds fins a 19-01-2023.

Prepara’t amb nosaltres

Preparem la part del temari comú dels cossos especials amb direrents sistemes de preparació. Tu tries el que millor s’adapti a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:

Classes per Videoconferències, Curs Online i Llibres

Funcions

Les funcions que han de desenvolupar els membres de l’especialitat d’educació social del cos de diplomats de la Generalitat són les derivades de l’exercici professional de la seva titulació acadèmica, especialment en els camps de l’educació no formal, i en l’àmbit funcional d’execució penal:

  • a) Detectar les necessitats socioeducatives de les persones que tenen assignades.
  • b) Dissenyar i executar programes d’intervenció socioeducativa que responguin a les necessitats i situacions detectades, sempre des de la perspectiva de la recuperació i rehabilitació de les persones.
  • c) Fer el seguiment i l’avaluació dels programes d’intervenció socioeducativa que es duen a terme en el seu lloc d’intervenció.
¡Plazas agotadas!

¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?

arrow
recursosonlineicon

Online

Online

Temari comú Cossos Especials

calendar

Elige las fechas según tus necesidades

6 meses
clock

24/7

A tu ritmo, cuando tú quieras

euro
614,00
Matricúlate
arrow
videoconferencia

Clases por videoconferencia

Clases por videoconferencia

  • Sin matrículas ni permanencia
  • Paga mes a mes

Temari comú Cossos Especials

calendar

Inicio: 10 de mayo de 2024

clock

V de 16:00 a 21:00

euro
194,00/mes
Matricúlate
arrow

Programa

Temari del cos de diplomats, educació social (àmbit execució penal)

El temari és el programa sobre el qual versaran les proves selectives. La normativa sobre funció pública estableix que ha d’estar publicat a les bases de la convocatòria, o bé que aquestes han de contenir la indicació del DOGC en què s’hagi publicat.

  • Resolució PRE/2423/2022, de 27 de juliol, per la qual s’aproven el temaris de les proves selectives per a l’accés a determinats cossos i escales de personal funcionari d’administració general i especial de la Generalitat de Catalunya. DOGC núm. 8720, de 29.07.2022
  • Resolució JUS/3221/2022, de 20 d’octubre per la qual s’aproven els temaris de les proves selectives per proveir places de l’àmbit funcional d’execució penal de personal funcionari d’administració general i especial de la Generalitat de Catalunya (els 21 temes recollits a l’annex 5 de la Resolució). DOGC núm. 8778, de 24.10.2022

En els processos d’estabilització que es convoquin pel sistema selectiu de concurs oposició en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, les proves selectives versaran exclusivament: d’una banda, sobre els temes 3, 15, 30, 32 i 33 de la part específica del temari del cos de diplomatura, educació social, de la ResolucióPRE/2423/2022, de 27 de juliol, per la qual s’aproven els temaris de les proves selectives per a l’accés a determinats cossos i escales de personal funcionari d’administració general i especialde la Generalitat de Catalunya; i, d’altra banda, sobre el temari específic de l’àmbit funcional d’execució penal del cos de diplomatura, educació social (grup A, subgrup A2), de la Resolució JUS/3221/2022, de 20 d’octubre, per la qual s’aproven els temaris de les proves selectives per proveir places de l’àmbit funcional d’execució penal de personal funcionari d’administració general i especial de la Generalitat de Catalunya

Temari del cos de titulació superior i cos de diplomatura de la Generalitat de Catalunya (part general) (grup A, subgrups A1 i A2, respectivament)

  1. Transparència i accés a la informació pública: principis generals. Regulació de la transparència en l’activitat pública. Accés a la informació pública. Sistema de garanties de la transparència.
  2. Protecció de dades de caràcter personal. Normativa de protecció de dades. La conservació i l’eliminació de les dades personals a l’administració. El registre d’activitats de tractament. El delegat i delegada de protecció de dades. Infraccions i sancions.
  3. Marc constitucional. Principis. Drets i deures fonamentals de les persones. L’Estatut d’autonomia de Catalunya: principis rectors, drets i deures, i competències. Organització institucional de Catalunya: el Parlament, el Govern i el president o la presidenta de la Generalitat de Catalunya.
  4. Organització de l’Administració i del sector públic. L’organització administrativa de la Generalitat de Catalunya. Els departaments, tipologia de les unitats directives que els composen.
  5. El concepte d’Administració pública. El principi de legalitat. Les potestats administratives: formes d’atribució i classes. Els drets i deures de les persones en les seves relacions amb l’Administració pública. Regim jurídic de l’administració digital i de l’ús de mitjans electrònics. Els òrgans col·legiats de les administracions públiques.
  6. L’acte administratiu: concepte i classes. La motivació i la forma de l’acte administratiu. El silenci administratiu. L’eficàcia de l’acte administratiu: principis generals. L’executivitat de l’acte administratiu. La notificació i publicació de l’acte administratiu. La invalidesa dels actes administratius. La convalidació.
  7. El procediment administratiu: concepte i principis. Els interessats i interessades en el procediment administratiu. El procediment administratiu comú.
  8. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d’ofici. La revocació dels actes administratius. Els recursos administratius: objecte i classes. El control jurisdiccional de l’Administració pública.
  9. La contractació pública. Classificació dels contractes. Les formes d’adjudicació. Els drets i les obligacions del contractista i de l’Administració. La contractació electrònica.
  10. Potestat inspectora de les administracions públiques. Potestat sancionadora de les administracions públiques. Procediment sancionador.
  11. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. Àmbits de responsabilitat patrimonial.
  12. Els pressupostos de la Generalitat de Catalunya. Les estructures pressupostàries per programes, econòmica i orgànica. El contingut dels pressupostos. El cicle pressupostari. Els ingressos. L’execució de les despeses del pressupost. Les modificacions pressupostàries. El control, supervisió i fiscalització de les finances de la Generalitat de Catalunya.
  13. Classes de personal. Ordenació dels cossos i categories professionals. La gestió de recursos humans: ordenació dels llocs de treball, selecció de personal i provisió de llocs de treball. Situacions administratives. Grau personal.
  14. Drets del personal. Deures del personal. Incompatibilitats. Avaluació de l’acompliment. Règim disciplinari. Mesures d’igualtat per raó de gènere.
  15. Conceptes generals dels delictes contra l’Administració pública: prevaricació dels funcionaris i funcionàries públics i altres comportaments injustos, l’abandó de destinació i l’omissió del deure de perseguir delictes. La desobediència i la denegació d’auxili, la infidelitat en la custòdia de documents, la violació de secrets, el suborn, el tràfic d’influències i la malversació de cabals públics, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris i funcionàries públics, i els abusos en l’exercici de la seva funció. Delicte de falsedat.

Temari del cos de diplomatura, educació social de la Generalitat de Catalunya (part específica) (grup A, subgrup A2).

  1. Legislació en matèria d’igualtat. El Protocol que desplega el deure d’intervenció de les persones que treballen a les administracions públiques de Catalunya per a fer efectiu l’abordatge de l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia a Catalunya.
  2. La immigració a Catalunya: marc general i causes.
  3. La integració social i el risc d’exclusió social. Acollida de persones nouvingudes. La pluralitat religiosa i de creences. Immigració, mercat laboral, educació i la immigració des de la perspectiva de gènere.
  4. Codi ètic de les persones professionals de l’educació social.
  5. El sistema públic dels serveis socials a Catalunya. La cartera de serveis socials. Prestacions del sistema públic: serveis socials bàsics i serveis socials especialitzats.
  6. El sistema de protecció a la infància i l’adolescència. Especificitats del sistema català de protecció a la infància i l’adolescència.
  7. La Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública: atenció a la infància i l’adolescència. Els serveis socials bàsics i els serveis socials especialitzats. L’atenció, la prevenció i la promoció social. L’atenció grupal, la participació social i l’acció comunitària.
  8. Factors de risc en l’entorn personal, familiar i social de l’infant o adolescent. Factors protectors en l’entorn personal, familiar i social de l’infant o adolescent. Factors de resiliència en la infància i l’adolescència, i en la família.
  9. El desemparament d’infants i adolescents. Situacions de desemparament. Procediment de desemparament. Concepte de tutela i de guarda. La tutela de l’infant i l’adolescent en situació de desemparament. La guarda de fet, la guarda judicial i la guarda protectora.
  10. Indicadors de risc per a la detecció del maltractament infantil. Detecció i valoració dels maltractaments. Tipologies de maltractament infantil. Conseqüències, prevenció i intervenció en els diferents tipus de maltractament. L’abús sexual a infants i adolescents. Conductes constitutives d’abús sexual. Diagnòstic i intervenció. Prevenció.
  11. L’acolliment familiar i l’adopció. L’atenció residencial a la infància i l’adolescència en situació de desemparament. Els infants i adolescents estrangers no acompanyats.
  12. L’atenció no residencial a la infància i l’adolescència en situació de risc o de desemparament. La intervenció dels professionals en la valoració, actuació i atenció d’infants i adolescents en risc. Seguiment i intervenció en les famílies amb infants i adolescents en risc.
  13. El menor en conflicte social. El menor d’edat amb conductes antisocials. La responsabilitat penal.
  14. Actuacions previstes a l’ordenament jurídic amb menors que cometen infraccions penals: amb menors de 14 anys, i amb majors de 14 i menors de 18 anys. Mesures previstes al sistema de protecció. El catàleg de mesures de la Llei orgànica reguladora de la responsabilitat penal dels menors.
  15. El consum de substàncies addictives i els seus efectes sobre la salut. Altres conductes addictives. La prevenció i l’assistència a Catalunya en matèria de substàncies que poden generar dependència.
  16. Problemes psicològics internalitzants i externalitzants. Símptomes, detecció i derivació. Infants i adolescents amb trastorns cognitius.
  17. Delinqüència: conceptes bàsics, principals models explicatius. Models d’intervenció en la rehabilitació de delinqüents. L’avaluació del risc de reincidència.
  18. El Codi penal: principis i estructura.
  19. penal. Les circumstàncies modificatives de la responsabilitat penal. La pena: concepte i classes. La mesura de seguretat: concepte i classes.
  20. La població penitenciària: drets i deures. Els beneficis penitenciaris. L’educació social en el sistema penitenciari català: el programa marc d’educació social. El projecte curricular.
  21. L’actuació educativa institucional dels centres educatius de justícia juvenil: el projecte educatiu del centre. El projecte educatiu individualitzat del menor. La tutoria. El sistema motivacional dels centres. Els seus protocols d’actuació.
  22. Els programes generals d’intervenció: el programa de preparació de permisos, el programa de sortides programades, el programa de prevenció de suïcidis, el programa d’intervenció en règim tancat, i els programes de competència psicosocial. Sistema d’avaluació i motivació.
  23. Els programes d’atenció especialitzada en els centres penitenciaris: el programa d’intervenció en conductes addictives, el programa d’intervenció en conductes d’agressió sexual, el programa d’intervenció en delictes violents, i el programa d’intervenció en conductes de violència de gènere.
  24. La Llei orgànica reguladora de la responsabilitat penal dels menors, i la normativa reglamentària de desenvolupament. La Llei de justícia juvenil: objecte i estructura.
  25. El projecte educatiu dels centres residencials del sistema de protecció a la infància i l’adolescència: finalitat i característiques, contingut i estructura. El programa marc en els centres acolliment. El programa marc en els centres residencials d’atenció a la infància i l’adolescència. El programa marc dels centres residencials d’educació intensiva.
  26. El projecte educatiu individualitzat (PEI) en els centres del sistema de protecció a la infància i l’adolescència: objectius, estructura, fases i avaluació.
  27. Els drets i deures dels infants i adolescents que viuen en centres respecte del funcionament del centre, les relacions i la intimitat, la salut, l’educació, el dret bàsic, i els deures administratius i legals.
  28. L’atenció als joves extutelats. Els programes de suport: el programa d’habitatge, el programa d’inserció sociolaboral, el programa de suport econòmic, el programa d’acompanyament jurídic i el programa de suport psicològic. Definició i objectius. Marc jurídic.
  29. Les condicions dels infants per a ser acollits o adoptats. Les condicions d’idoneïtat de les famílies candidates i la seva valoració. L’acoblament. La construcció del vincle. El seguiment. La xarxa d’institucions col·laboradores.
  30. Protecció contra la victimització a infants i adolescents. Marc legal de la protecció pública davant la victimització a infants i adolescents. Formes de victimització. Conseqüències de la victimització.
  31. Estratègies d’intervenció socioeducativa amb persones que han comés delictes violents. Intervenció amb persones que presenten conductes de violència autodirigida. Autolesions en infants/adolescents des d’una vessantde salut mental, detecció i derivació.
  32. La violència masclista: àmbits, avaluació del risc, i intervenció amb víctimes i agressors, individualment i socialment. La intervenció en fillsi fillesde dones en situació de violència masclista. Prevenciói intervenció educativa.
  33. La violència filioparental. Definició, etiologia i característiques. Elements socials, educatius i individuals.
  34. Estratègies d’intervenció en el grup: grups socioterapèutics, grups socioeducatius i grups d’ajuda mútua. Característiques, objectius i metodologia.
  35. La xarxa comunitària. Intervenció socioeducativa en infants i adolescents. Recursos socioeducatius adreçats a la població infantil i juvenil.

Ámbit funcional d’execució penal, Cos de diplomatura, educació social (grup A, subgrup A2)

  1. El dret penal: concepte. El Codi penal vigent: principis i estructura. El delicte: concepte, classes i elements. Les persones criminalment responsables dels delictes. Les causes eximents de la responsabilitat penal. Les circumstàncies modificatives de la responsabilitat penal.
  2. La pena: concepte i classes. La mesura de seguretat: concepte i classes. Principis de legalitat i tipicitat penals. Els òrgans jurisdiccionals penals.
  3. Marc legal en matèria penitenciària: la Llei orgànica general penitenciària (LOGP), el Reglament penitenciari (RP) i el Reglament d’organització i funcionament dels serveis d’execució penal a Catalunya (ROFSEPC).
  4. Delinqüència: conceptes bàsics, principals models explicatius. El model risc-necessitat-responsivitat d’Andrews i Bonta. Característiques principals de la població encarcerada. Drets i deures dels interns.
  5. L’avaluació i la gestió del risc de les conductes problema (reincidència delictiva i altres). RisCanvi i projectes associats a la gestió del risc.
  6. La intervenció al sistema penitenciari: El Programa individual de tractament (PIT), el Sistema d’Avaluació i Motivació (SAM), el Programa de participació i convivència i els programes de treball en medi obert.
  7. Els programes d’intervenció en els centres penitenciaris 1: els programes de rehabilitació fonamentats en les necessitats dels individus (programes socioeducatius i psicoeducatius).
  8. Els programes d’intervenció en els centres penitenciaris 2. Atenció especialitzada: violència, addicions, violència autodirigida (autolesions i suïcidis).
  9. Els programes d’intervenció en els centres penitenciaris 3: àmbit del context jurídic, social i cultural; àmbit del desenvolupament personal i la salut.
  10. La classificació en graus de tractament: variables implicades. Les sortides programades i els permisos.
  11. L’educació social en el sistema penitenciari català: programa marc d’educació social.
  12. El marc legal de la justícia juvenil: La Llei orgànica reguladora de la responsabilitat penal dels menors i normativa reglamentària de desenvolupament. Les competències de la Generalitat en matèria de justícia juvenil i la participació dels altres organismes públics i privats. La Llei de justícia juvenil: objecte i estructura. El procés penal davant la jurisdicció de menors: estructura de les diferents fases del procediment.
  13. Les funcions de l’equip tècnic en la jurisdicció de menors, composició i organització. Els programes d’assessorament tècnic: finalitat, destinataris, objectius, metodologia, l’informe. El programa de mediació: requisits, objectius, fases del procés de mediació i reparació. El rol del mediador. Altres solucions extrajudicials. El Programa d’atenció a la víctima de menors infractors.
  14. El catàleg de mesures de la Llei orgànica reguladora de la responsabilitat penal dels menors. Les regles generals de l’execució de les mesures. La competència judicial en l’execució de les mesures. La competència de les comunitats autònomes en l’execució de les mesures. Els principis inspiradors de l’execució de les mesures. El SAVRY com a instrument de valoració del risc.
  15. L’execució de les mesures no privatives de llibertat. L’elaboració del programa individualitzat d’execució de cada mesura. Les funcions del tècnic de medi obert. Els recursos comunitaris per a l’execució de les mesures.
  16. La finalitat dels centres educatius de justícia juvenil i els principis inspiradors de la seva activitat. Els drets i les obligacions dels menors internats. L’organització i l’encàrrec dels centres de justícia juvenil a Catalunya. Les funcions dels òrgans unipersonals i dels òrgans col·legiats dels centres. Les funcions dels professionals dels centres.
  17. La normativa de funcionament dels centres educatius de justícia juvenil. El règim de sortides, permisos i comunicacions dels menors internats. El sistema de peticions, queixes i recursos. La informació al menor i als seus representants. Les prestacions dels centres.
  18. L’actuació educativa institucional dels centres educatius. El projecte educatiu del centre educatiu. El projecte educatiu individualitzat del menor. Els programes generals i d’actuació especialitzada. La tutoria. El sistema motivacional dels centres. Els seus protocols d’actuació.
  19. Mesures penals alternatives: referencies al Codi penal i normativa reglamentària. Objectius i principis bàsics d’actuació. Funcions dels tècnics de mesures d’execució penal a la comunitat: control de l’execució, suport socioeducatiu, compliment d’obligacions i/o tractaments i participació comunitària. Els treballs en benefici de la comunitat, els programes formatius i les mesures de seguretat: definició i característiques, marc legal, llocs on s’executen i metodologia d’intervenció.
  20. La Llei de l’Estatut de la víctima del delicte. Les oficines d’atenció a la víctima del delicte: principis i programes d’intervenció.
  21. Programa d’assessorament tècnic penal. Principis i programes d’intervenció.

Temari comú Cossos Especials

adams test

EXPRÉS 2.700 preguntas

1 mes
19,99 / mes
Pago único de 19.99
Comprar
adams test

EXPERTO 2.700 preguntas

6 meses
6,67 / mes
Pago único de 39.99
Comprar
adams test premium

PREMIUM 2.700 preguntas

12 meses
4,67 / mes
Pago único de 55.99
Comprar

Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición:

Libros de Educadors Socials, Execució Penal, Generalitat de Catalunya

Nuestros alumnos

Raquel Osuna

Administrativos de Estado
“Cuando decidí opositar siempre pensé en ADAMS por varias razones, entre ellas por recomendación de personas conocidas y por permanecer tantos años en el sector y me alegro mucho de la decisión que tomé. Empecé comprándome los libros y luego más tarde me apunté para preparar el examen de ofimática del cuerpo de Administrativo del Estado, y muy bien, tuve como profesor a Javier y salí muy contenta de sus clases.”
alumna
David Ruiz

Administrativos de la Comunidad de Madrid
"Teníamos simulacros continuamente. Había dos tipos, los que el profesor te ponía para practicar semanales, y los de examen puro y duro. Eso te permite estar preparado, conocer los tiempos, y cómo organizarte."
alumno
Paloma García

Tramitación Procesal
"He tenido siempre el apoyo del tutor, Alberto, mi tutor online, la verdad es que siempre estuvo ahí. Fue muy constante en los correos, en los mensajes, siempre animando y apoyando. Me acompañó sin agobiarme."
alumna
Saray Sáez

Administrativos de la Junta de Andalucía
"Para mí ha sido fundamental el apoyo de la Academia, ya que, cuando empecé en este mundo, no tenía ni idea de leyes, de los temarios, de lo intenso que hay que dedicar."
alumna
Esther Sánchez

Administrativos de Estado
“Os recomendaré a todas las personas que decidan emprender una empresa como la de estudiar una oposición.”
alumna
María Jesús Guende

Administrativos de Estado
“Tengo que reconocer que el camino no ha sido fácil y que no era la primera vez que me presentaba a un proceso selectivo pero al final he conseguido mi objetivo. ADAMS me ha ayudado a conseguirlo porque me ha proporcionado material actualizado y me ha ayudado a seguir una rutina de estudio. Muchas gracias por vuestra ayuda.”
alumna
Lucía Fernández

“Temarios bien organizados y actualizados, esquemas muy útiles para repasar, y supuestos y test que te ayudan a comprender la ley y a retener mejor el contenido.”
alumna
Ver más arrowMiniOrange
atencionPersonalizada

Atención personalizada y tutorías

campus

Recursos en campus virtual

portapapeles

Profesores especializados

monitor

Temarios y servicio de actualización

¡Sigue nuestras redes sociales!