Places ofertes i places convocades per a Auxiliar Administratiu de l’ICS
Places Convocades 2022
821 places:
- 359 places d’estabilització (concurs oposició)
- 462 places (concur oposició ordinari OOP 2019, 2020 i 2021)
Oferta de places d’Auxiliar Administratiu ICS
Quedarien pendents de convocar les places de l’OEP 2022: 185 places.
S’aprova l’oferta d’ocupació pública de l’ICS per a l’exercici 2023 i la distribució de places per categories. Les 6.211 places autoritzades per l’oferta d’ocupació pública de la Generalitat de Catalunya es distribueixen en 4.679 places de la taxa específica (746 places per a l’Auxilliar Administratiu de l’ICS) i 1.532 places de la taxa ordinària de reposició (350 places per a Auxiliar Administratius).
Prepara’t amb ADAMS Formació
T’oferim diferents sistemes de preparació, tu tries el que millor s’adapti a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:
Classes Presencials Híbrides, Classes per Videoconferències i Llibres
Quant cobra un auxiliar administratiu a l’ICS?
Les retribucions de l’auxiliar administratiu ICS ronden 20.000 euros anuals: Taules salarials vigents.
¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?
Clases por videoconferencia
Clases por videoconferencia
- Sin matrículas ni permanencia
- Paga mes a mes
Inicio: 13 de septiembre de 2023
X de 16:00 a 21:00
Els diferents processos selectius es resoldran per l’ordre següent:
- En primer lloc, es resoldrà el procés de concurs excepcional de mèrits del procés d’estabilització (fase 1), d’acord amb el nombre de places convocades per a aquesta fase i les places pendents de convocar de l’oferta d’estabilització PESCO 2017, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
- En segon lloc, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció es resoldrà el procés de concurs oposició del procés d’estabilització (fase 2), en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
- Finalment, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció, es resoldrà el procés de concurs oposició del procés ordinari (fase 3) en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase.
- Les proves de la fase d’oposició seran úniques, i seran d’aplicació tant al procés del concurs oposició d’estabilització com al procés del concurs oposició ordinari, adequant el pes de la puntuació al valor que correspongui en funció de l’establert per a cada fase.
Primera prova
Constarà de dos exercicis:
Primer exercici:
Consistent en respondre un test sobre el contingut del temari publicat a la convocatoria.
La puntuació mínima de superació de l’exercici és de 5 punts en base 10. Les persones que no superin la puntuació esmentada estan excloses de la convocatòria.
La puntuació máxima d’aquest exercici será de 90 punts.
Segon exercici:
Consistirà en respondre un o més supòsits pràctics amb resposta tipus test referents a les funcions a desenvolupar en la categoría a la qual s’opta.
La puntuació mínima de superació de l’exercici és de 5 punts en base 10. Les persones que no superin la puntuació esmentada estan excloses de la convocatòria.
La puntuació máxima d’aquest exercici será de 90 punts.
La puntuació de la prova será la suma de la puntuació obtinguda en cada un dels dos exercicis.
El Tribunal ficarà prèviament els criteris i el temps per a la realització de la prova.
a primera prova serà tipus test i consistirà en la resolució d’un total de 80 preguntes amb 4 respostes alternatives i només una de correcta.
- 1.2 El temps de realització de la prova serà de 80 minuts.
- 1.3 El tema 6: perfil competencial, queda exclòs del test, atès que hi ha prevista una prova especifica al respecte.
Les proves primera i tercera es realitzaran el mateix dia.
Segona prova. Primer exercici
Coneixement de la llengua catalana i castellana
Primer exercici de coneixement de llengua catalana que consta de dues parts obligatòries:
- Primera part: que avalua el domini de l’expressió escrita
- Segona part: s’avaluarà la capacitat d’expressió oral mitjançant la lectura d’un text en veu alta o una conversa sobre temes generals.
Tercera prova
Adreçada a acreditar les competències de la categoria d’auxiliar administratiu.
Aquesta prova no és eliminatoria i la puntuació máxima será de 20 punts. El tribunal fixarà prèviament el temps i criteris de realització de la prova.
El valor conjunt de la primera i la tercera proves és de 200 punts màxim.
Les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició podrán ser convocades pel tribunal corresponent a realitzar una prova voluntària i no eliminatoria d’acord amb el previst a la base 6.2.1. de les bases generals, la qual tindrà una puntuació adicional del 10% sobre el total del valor de la fase d’oposició.
Les proves primera i tercera es realitzaran el mateix dia.
Segona prova. Segon execici
Coneixement de la llengua catalana i castellana
Segon exercici és el de coneixement de llengua castellana (exclusivament per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola)
Programa
TEMARI TRANSVERSAL PER A TOTES LES CATEGORIES
- El sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT): concepte. El Pla de salut de Catalunya: principis generals. L’empresa pública Institut Català de la Salut. Missió, visió i valors. Els Estatuts de l’Institut Català de la Salut: naturalesa i adscripció de l’ICS.
- L’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut: objecte, àmbit d’aplicació, drets i deures del personal estatutari. L’Estatut bàsic de l’empleat públic: objecte i àmbit d’aplicació, codi de conducta dels empleats públics. El II Acord de la mesa sectorial de negociació de sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut: regulació de la carrera professional, la direcció per objectius.
- Drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària: dret d’informació sanitària del pacient. Dret a la intimitat i confidencialitat del pacient. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: àmbit d’aplicació, conceptes bàsics, principis de la protecció de dades. La figura del delegat de protecció de dades.
- Llei de prevenció de riscos laborals: conceptes bàsics, drets i obligacions en matèria de seguretat i salut en el treball. Funcions dels serveis de prevenció. Organització de recursos per a les activitats preventives. Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe, de l’orientació sexual i/o de la identitat sexual a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
- Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes: objecte i finalitats. Principis d’actuació dels poders públics. Llei 5/2008, del 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista: objecte i finalitat.
- Competències digitals. Ofimàtica, intranet, internet, correu electrònic, en relació amb el tractament de les dades i les funcions assistencials.
Temari de la categoria d’Auxiliar administratiu/iva per a les fases d’oposició del procés d’estabilització i del procés ordinari:
Tema 1. Coneixements en organització del treball en institucions sanitàries
- Atenció a la ciutadania. Atenció integral: personal, telefònica, escrita. Atenció al públic culturalment divers. Iniciatives, reclamacions, queixes, suggeriments, agraïments i peticions. Habilitats socials i comunicatives. El ciutadà com a centre del sistema sanitari català. El dret a la informació i a la confidencialitat. Els drets ARCOPOL.
- Dret de prestació de serveis de forma individual i col·lectiva: lliure elecció d’equip d’atenció primària, de professional de medicina de família i de pediatria. El dret a obtenir una segona opinió mèdica. El dret a l’atenció sanitària pública: la condició d’assegurat i beneficiari de l’assegurat. Accés dels ciutadans estrangers empadronats a Catalunya. La targeta sanitària individual: regulació i dret a obtenir-la. La targeta sanitària europea. La facturació a tercers d’activitats no cobertes pel sistema sanitari públic: supòsits i conceptes de facturació.
- La documentació clínica: la història clínica administrativa; la terminologia sanitària més habitual en la documentació clínica i la traçabilitat de la història clínica.
- Tècniques de gestió i control d’arxiu i documentació clínica. Gestió, conservació i destrucció de documents. Gestió de documents electrònics.
- Les administracions públiques i la societat de la informació. L’administració electrònica a Catalunya. La firma electrònica. El certificat digital. Registre telemàtic i tramitació de procediments administratius mitjançant Internet. Finestreta electrònica. Sistemes d’informació a l’Institut Català de la Salut en processos assistencials i de suport administratiu.
- Organització, mètode de treball i circuits administratius. Els serveis d’informació administrativa.
- Ofimàtica: 1) Processadors de text (Microsoft Word): conceptes, funcionalitats, plantilles, combinació de correspondència. 2) Base de dades (Microsoft Access): concepte i funcionalitats. Full de càlcul (Microsoft Excel): concepte i funcionalitats. Presentacions (Microsoft PowerPoint): concepte i funcionalitats principals. Correu electrònic: conceptes bàsics, agendes, llistes de distribució. Navegadors. Cerca d’informació. (Competències ACTIC C4, C6, C7 i C8 nivell mitjà.)
- Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (eines 2.0): cercar informació a la xarxa, descarregar-la i emmagatzemar-la; distingir els diferents recursos de comunicació que ofereix Internet (conceptes bàsics dels xats, blogs i les plataformes virtuals de telecomunicació –Moodle–, i aplicacions en línia en entorns col·laboratius); obtenció, tractament i traspàs d’informació gràfica, sonora i d’imatges fixes i en moviment (conceptes bàsics d’identificació dels principals tipus i formats digitals d’imatge, so i vídeo; obtenció i emmagatzematge d’imatges digitals fixes o en moviment). (Competència ACTIC C3: navegació i comunicació món digital nivell mitjà).
Tema 2. Competències en organització en l’àmbit de l’Administració pública
Aplicar els procediments i criteris establerts en relació amb els drets i deures de la ciutadania en la relació amb l’administració i, en particular, amb les institucions sanitàries.
Informar els ciutadans, d’acord amb les instruccions prèviament establertes, sobre el procediment i els actes administratius derivats de l’activat sanitària. Coneixements en organització a l`àmbit de l’Administració pública.
- Drets i deures de la ciutadania. Principis rectors. Organització administrativa de la Generalitat de Catalunya. Principis generals. La competència administrativa: concepte i alteracions. El sector públic empresarial. Els consorcis i les fundacions.
- L’Administració Pública: conceptes i principis. El dret administratiu: àmbit d’aplicació, principis generals, jerarquia. El reglament: concepte i classes. Fonaments i límits de la potestat reglamentaria. Els òrgans administratius: competències. Abstenció i recusació. Els interessats: conceptes. Drets dels ciutadans en el procediment administratius.
- L’acte administratiu: concepte i classes. Elements. La motivació i la forma. La notificació i publicació. El silenci administratiu i actes presumptes. Eficàcia. Nul·litat i anul·labilitat.
- El procediment administratiu: concepte i classes. Fases. Els terminis administratius. El tràmit d’audiència. Revisió dels actes en via administrativa: revisió d’ofici. Obligacions de resoldre. Els recursos administratius: concepte i classes.
Tema 3. Competències en gestió de personal estatutari
Transcriure els documents, materials i altres elements necessaris en la selecció i formació del personal estatutari, atenent els procediments de l’Institut Català de la Salut, per contribuir en la seva gestió eficaç.
Saber realitzar les tasques administratives per a la confecció del nomenament i la formalització del pagament de retribucions seguint les instruccions prèviament establertes, d’acord amb la normativa vigent.
Saber transcriure informes a partir de les dades obtingudes en els procediments interns de control d’assistència, absentisme i altres incidències, relatives al desenvolupament de l’activitat laboral dels professionals, a fi de donar suport a la presa de decisions del responsable. Coneixements en gestió de personal estatutari.
- Provisió, selecció i promoció interna. Mobilitat voluntària del personal. El sistema retributiu del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut: Retribucions bàsiques i complementàries.
- Jornada de treball, permisos i llicències. Situacions del personal estatutari. Règim disciplinari. Incompatibilitats. Representació, participació i negociació col·lectiva.
- El sistema de Seguretat Social. Règim general de la Seguretat Social. Afiliacions: altes i baixes, terminis.
Tema 4. Competències en gestió econòmica i financera
Dur a terme les tasques administratives vinculades als processos comptables, pressupostaris i els procediments de compres de material, equipament i serveis. Coneixements en gestió econòmica i financera.
- La comptabilitat pública: conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Idees bàsiques i generals de comptabilitat financera i pressupostària. Elements de la comptabilitat de l’Institut Català de la Salut.
- El pressupost de l’Institut Català de la Salut en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. El control financer permanent. Documents comptables i pressupostaris. El control pressupostari.
- La contractació administrativa en el sector públic. Classes de contractes.
Tema 5. Coneixements en Prevenció de riscos laborals
- Riscos a l’àmbit sanitari. Factors de risc específics associats a la seguretat: incendis i explosió, productes químics, seguretat viària i equips de treball. Actuacions en cas d’emergència: incendis. Factors de risc ergonòmics: treball amb pantalles de visualització. Factors de risc psicològics i socials. Organització del treball. Jornades perllongades i torns. Tècniques d’afrontament de l’estrès. Situacions de violència.
Fechas de la convocatoria
Plazas de la convocatoria
Requisitos
Lista de admitidos y excluidos
Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición: