Producto añadido a la cesta
Auxiliars Administratius ICS
Matricúlate
image single oposiciones

Auxiliars Administratius ICS

Matricúlate

Places ofertes i places convocades per a Auxiliar Administratiu de l’ICS

Places Convocades 2022

821 places:

  • 359 places d’estabilització (concurs oposició)
  • 462 places (concur oposició ordinari OOP 2019, 2020 i 2021)

Oferta de places d’Auxiliar Administratiu ICS

Quedarien pendents de convocar les places de l’OEP 2022: 185 places.

S’aprova l’oferta d’ocupació pública de l’ICS per a l’exercici 2023 i la distribució de places per categories. Les 6.211 places autoritzades per l’oferta d’ocupació pública de la Generalitat de Catalunya es distribueixen en 4.679 places de la taxa específica (746 places per a l’Auxilliar Administratiu de l’ICS) i 1.532 places de la taxa ordinària de reposició (350 places per a Auxiliar Administratius).

Prepara’t amb ADAMS Formació

T’oferim diferents sistemes de preparació, tu tries el que millor s’adapti a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:

Classes Presencials HíbridesClasses per Videoconferències i Llibres

Quant cobra un auxiliar administratiu a l’ICS?

Les retribucions de l’auxiliar administratiu ICS ronden 20.000 euros anuals: Taules salarials vigents.

¡Plazas agotadas!

¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?

arrow
videoconferencia

Clases por videoconferencia

Clases por videoconferencia

  • Sin matrículas ni permanencia
  • Paga mes a mes
calendar

Inicio: 13 de septiembre de 2023

clock

X de 16:00 a 21:00

euro
148,00/mes

Els diferents processos selectius es resoldran per l’ordre següent:

  • En primer lloc, es resoldrà el procés de concurs excepcional de mèrits del procés d’estabilització (fase 1), d’acord amb el nombre de places convocades per a aquesta fase i les places pendents de convocar de l’oferta d’estabilització PESCO 2017, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
  • En segon lloc, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció es resoldrà el procés de concurs oposició del procés d’estabilització (fase 2), en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
  • Finalment, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció, es resoldrà el procés de concurs oposició del procés ordinari (fase 3) en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase.
  • Les proves de la fase d’oposició seran úniques, i seran d’aplicació tant al procés del concurs oposició d’estabilització com al procés del concurs oposició ordinari, adequant el pes de la puntuació al valor que correspongui en funció de l’establert per a cada fase.
arrow

Primera prova

Constarà de dos exercicis:

Primer exercici:

Consistent en respondre un test sobre el contingut del temari publicat a la convocatoria.

La puntuació mínima de superació de l’exercici és de 5 punts en base 10. Les persones que no superin la puntuació esmentada estan excloses de la convocatòria.

La puntuació máxima d’aquest exercici será de 90 punts.

Segon exercici:

Consistirà en respondre un o més supòsits pràctics amb resposta tipus test referents a les funcions a desenvolupar en la categoría a la qual s’opta.

La puntuació mínima de superació de l’exercici és de 5 punts en base 10. Les persones que no superin la puntuació esmentada estan excloses de la convocatòria.

La puntuació máxima d’aquest exercici será de 90 punts.

La puntuació de la prova será la suma de la puntuació obtinguda en cada un dels dos exercicis.

El Tribunal ficarà prèviament els criteris i el temps per a la realització de la prova.

a primera prova serà tipus test i consistirà en la resolució d’un total de 80 preguntes amb 4 respostes alternatives i només una de correcta.

  • 1.2 El temps de realització de la prova serà de 80 minuts.
  • 1.3 El tema 6: perfil competencial, queda exclòs del test, atès que hi ha prevista una prova especifica al respecte.

Les proves primera i tercera es realitzaran el mateix dia.

arrow

Segona prova. Primer exercici

Coneixement de la llengua catalana i castellana

Primer exercici de coneixement de llengua catalana que consta de dues parts obligatòries:

    • Primera part: que avalua el domini de l’expressió escrita
    • Segona part: s’avaluarà la capacitat d’expressió oral mitjançant la lectura d’un text en veu alta o una conversa sobre temes generals.

 

arrow

Tercera prova

Adreçada a acreditar les competències de la categoria d’auxiliar administratiu.

Aquesta prova no és eliminatoria i la puntuació máxima será de 20 punts. El tribunal fixarà prèviament el temps i criteris de realització de la prova.

El valor conjunt de la primera i la tercera proves és de 200 punts màxim.

Les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició podrán ser convocades pel tribunal corresponent a realitzar una prova voluntària i no eliminatoria d’acord amb el previst a la base 6.2.1. de les bases generals, la qual tindrà una puntuació adicional del 10% sobre el total del valor de la fase d’oposició.

Les proves primera i tercera es realitzaran el mateix dia.

arrow

Segona prova. Segon execici

Coneixement de la llengua catalana i castellana

Segon exercici és el de coneixement de llengua castellana (exclusivament per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola)

arrow

Programa

TEMARI TRANSVERSAL PER A TOTES LES CATEGORIES

  1. El sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT): concepte. El Pla de salut de Catalunya: principis generals. L’empresa pública Institut Català de la Salut. Missió, visió i valors. Els Estatuts de l’Institut Català de la Salut: naturalesa i adscripció de l’ICS.
  2. L’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut: objecte, àmbit d’aplicació, drets i deures del personal estatutari. L’Estatut bàsic de l’empleat públic: objecte i àmbit d’aplicació, codi de conducta dels empleats públics. El II Acord de la mesa sectorial de negociació de sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut: regulació de la carrera professional, la direcció per objectius.
  3. Drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària: dret d’informació sanitària del pacient. Dret a la intimitat i confidencialitat del pacient. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: àmbit d’aplicació, conceptes bàsics, principis de la protecció de dades. La figura del delegat de protecció de dades.
  4. Llei de prevenció de riscos laborals: conceptes bàsics, drets i obligacions en matèria de seguretat i salut en el treball. Funcions dels serveis de prevenció. Organització de recursos per a les activitats preventives. Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe, de l’orientació sexual i/o de la identitat sexual a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
  5. Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes: objecte i finalitats. Principis d’actuació dels poders públics. Llei 5/2008, del 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista: objecte i finalitat.
  6. Competències digitals. Ofimàtica, intranet, internet, correu electrònic, en relació amb el tractament de les dades i les funcions assistencials.

Temari de la categoria d’Auxiliar administratiu/iva per a les fases d’oposició del procés d’estabilització i del procés ordinari:

Tema 1. Coneixements en organització del treball en institucions sanitàries

  1. Atenció a la ciutadania. Atenció integral: personal, telefònica, escrita. Atenció al públic culturalment divers. Iniciatives, reclamacions, queixes, suggeriments, agraïments i peticions. Habilitats socials i comunicatives. El ciutadà com a centre del sistema sanitari català. El dret a la informació i a la confidencialitat. Els drets ARCOPOL.
  2. Dret de prestació de serveis de forma individual i col·lectiva: lliure elecció d’equip d’atenció primària, de professional de medicina de família i de pediatria. El dret a obtenir una segona opinió mèdica. El dret a l’atenció sanitària pública: la condició d’assegurat i beneficiari de l’assegurat. Accés dels ciutadans estrangers empadronats a Catalunya. La targeta sanitària individual: regulació i dret a obtenir-la. La targeta sanitària europea. La facturació a tercers d’activitats no cobertes pel sistema sanitari públic: supòsits i conceptes de facturació.
  3. La documentació clínica: la història clínica administrativa; la terminologia sanitària més habitual en la documentació clínica i la traçabilitat de la història clínica.
  4. Tècniques de gestió i control d’arxiu i documentació clínica. Gestió, conservació i destrucció de documents. Gestió de documents electrònics.
  5. Les administracions públiques i la societat de la informació. L’administració electrònica a Catalunya. La firma electrònica. El certificat digital. Registre telemàtic i tramitació de procediments administratius mitjançant Internet. Finestreta electrònica. Sistemes d’informació a l’Institut Català de la Salut en processos assistencials i de suport administratiu.
  6. Organització, mètode de treball i circuits administratius. Els serveis d’informació administrativa.
  7. Ofimàtica: 1) Processadors de text (Microsoft Word): conceptes, funcionalitats, plantilles, combinació de correspondència. 2) Base de dades (Microsoft Access): concepte i funcionalitats. Full de càlcul (Microsoft Excel): concepte i funcionalitats. Presentacions (Microsoft PowerPoint): concepte i funcionalitats principals. Correu electrònic: conceptes bàsics, agendes, llistes de distribució. Navegadors. Cerca d’informació. (Competències ACTIC C4, C6, C7 i C8 nivell mitjà.)
  8. Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (eines 2.0): cercar informació a la xarxa, descarregar-la i emmagatzemar-la; distingir els diferents recursos de comunicació que ofereix Internet (conceptes bàsics dels xats, blogs i les plataformes virtuals de telecomunicació –Moodle–, i aplicacions en línia en entorns col·laboratius); obtenció, tractament i traspàs d’informació gràfica, sonora i d’imatges fixes i en moviment (conceptes bàsics d’identificació dels principals tipus i formats digitals d’imatge, so i vídeo; obtenció i emmagatzematge d’imatges digitals fixes o en moviment). (Competència ACTIC C3: navegació i comunicació món digital nivell mitjà).

Tema 2. Competències en organització en l’àmbit de l’Administració pública

Aplicar els procediments i criteris establerts en relació amb els drets i deures de la ciutadania en la relació amb l’administració i, en particular, amb les institucions sanitàries.

Informar els ciutadans, d’acord amb les instruccions prèviament establertes, sobre el procediment i els actes administratius derivats de l’activat sanitària. Coneixements en organització a l`àmbit de l’Administració pública.

  1. Drets i deures de la ciutadania. Principis rectors. Organització administrativa de la Generalitat de Catalunya. Principis generals. La competència administrativa: concepte i alteracions. El sector públic empresarial. Els consorcis i les fundacions.
  2. L’Administració Pública: conceptes i principis. El dret administratiu: àmbit d’aplicació, principis generals, jerarquia. El reglament: concepte i classes. Fonaments i límits de la potestat reglamentaria. Els òrgans administratius: competències. Abstenció i recusació. Els interessats: conceptes. Drets dels ciutadans en el procediment administratius.
  3. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements. La motivació i la forma. La notificació i publicació. El silenci administratiu i actes presumptes. Eficàcia. Nul·litat i anul·labilitat.
  4. El procediment administratiu: concepte i classes. Fases. Els terminis administratius. El tràmit d’audiència. Revisió dels actes en via administrativa: revisió d’ofici. Obligacions de resoldre. Els recursos administratius: concepte i classes.

Tema 3. Competències en gestió de personal estatutari

Transcriure els documents, materials i altres elements necessaris en la selecció i formació del personal estatutari, atenent els procediments de l’Institut Català de la Salut, per contribuir en la seva gestió eficaç.

Saber realitzar les tasques administratives per a la confecció del nomenament i la formalització del pagament de retribucions seguint les instruccions prèviament establertes, d’acord amb la normativa vigent.

Saber transcriure informes a partir de les dades obtingudes en els procediments interns de control d’assistència, absentisme i altres incidències, relatives al desenvolupament de l’activitat laboral dels professionals, a fi de donar suport a la presa de decisions del responsable. Coneixements en gestió de personal estatutari.

  1. Provisió, selecció i promoció interna. Mobilitat voluntària del personal. El sistema retributiu del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut: Retribucions bàsiques i complementàries.
  2. Jornada de treball, permisos i llicències. Situacions del personal estatutari. Règim disciplinari. Incompatibilitats. Representació, participació i negociació col·lectiva.
  3. El sistema de Seguretat Social. Règim general de la Seguretat Social. Afiliacions: altes i baixes, terminis.

Tema 4. Competències en gestió econòmica i financera

Dur a terme les tasques administratives vinculades als processos comptables, pressupostaris i els procediments de compres de material, equipament i serveis. Coneixements en gestió econòmica i financera.

  1. La comptabilitat pública: conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Idees bàsiques i generals de comptabilitat financera i pressupostària. Elements de la comptabilitat de l’Institut Català de la Salut.
  2. El pressupost de l’Institut Català de la Salut en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. El control financer permanent. Documents comptables i pressupostaris. El control pressupostari.
  3. La contractació administrativa en el sector públic. Classes de contractes.

Tema 5. Coneixements en Prevenció de riscos laborals

  1. Riscos a l’àmbit sanitari. Factors de risc específics associats a la seguretat: incendis i explosió, productes químics, seguretat viària i equips de treball. Actuacions en cas d’emergència: incendis. Factors de risc ergonòmics: treball amb pantalles de visualització. Factors de risc psicològics i socials. Organització del treball. Jornades perllongades i torns. Tècniques d’afrontament de l’estrès. Situacions de violència.
adams test

EXPRÉS 3.320 preguntas

1 mes
19,99 / mes
Pago único de 19.99
Comprar
adams test

EXPERTO 3.320 preguntas

6 meses
6,67 / mes
Pago único de 39.99
Comprar
adams test premium

PREMIUM 3.320 preguntas

12 meses
4,67 / mes
Pago único de 55.99
Comprar

Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición:

Libros de Auxiliars Administratius ICS

Nuestros alumnos

Raquel Osuna

Administrativos de Estado
“Cuando decidí opositar siempre pensé en ADAMS por varias razones, entre ellas por recomendación de personas conocidas y por permanecer tantos años en el sector y me alegro mucho de la decisión que tomé. Empecé comprándome los libros y luego más tarde me apunté para preparar el examen de ofimática del cuerpo de Administrativo del Estado, y muy bien, tuve como profesor a Javier y salí muy contenta de sus clases.”
alumna
David Ruiz

Administrativos de la Comunidad de Madrid
"Teníamos simulacros continuamente. Había dos tipos, los que el profesor te ponía para practicar semanales, y los de examen puro y duro. Eso te permite estar preparado, conocer los tiempos, y cómo organizarte."
alumno
Paloma García

Tramitación Procesal
"He tenido siempre el apoyo del tutor, Alberto, mi tutor online, la verdad es que siempre estuvo ahí. Fue muy constante en los correos, en los mensajes, siempre animando y apoyando. Me acompañó sin agobiarme."
alumna
Saray Sáez

Administrativos de la Junta de Andalucía
"Para mí ha sido fundamental el apoyo de la Academia, ya que, cuando empecé en este mundo, no tenía ni idea de leyes, de los temarios, de lo intenso que hay que dedicar."
alumna
Esther Sánchez

Administrativos de Estado
“Os recomendaré a todas las personas que decidan emprender una empresa como la de estudiar una oposición.”
alumna
María Jesús Guende

Administrativos de Estado
“Tengo que reconocer que el camino no ha sido fácil y que no era la primera vez que me presentaba a un proceso selectivo pero al final he conseguido mi objetivo. ADAMS me ha ayudado a conseguirlo porque me ha proporcionado material actualizado y me ha ayudado a seguir una rutina de estudio. Muchas gracias por vuestra ayuda.”
alumna
Lucía Fernández

“Temarios bien organizados y actualizados, esquemas muy útiles para repasar, y supuestos y test que te ayudan a comprender la ley y a retener mejor el contenido.”
alumna
Ver más arrowMiniOrange
atencionPersonalizada

Atención personalizada y tutorías

campus

Recursos en campus virtual

portapapeles

Profesores especializados

monitor

Temarios y servicio de actualización

¡Sigue nuestras redes sociales!