Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios, realizar el análisis de la navegación de los usuarios y mostrarle publicidad relacionada con sus preferencias. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Aceptar Más información

Plataformes E-learning

DATOS DEL CURSO

Duración: Horas

Modalidad:

Logo Consorci

Requisitos

  • Dirigit a Treballadors/es de Catalunya

Objetivos

  • Contextualitzar est la formació e-learning en l'actualitat, fer balanç de la implantació de les Tics en educació, així com analitzar els conceptes bàsics.
  • Determinar els elements que conformen un sistema e-learning i comprendre la importància que adquireix cadascun d'ells.
  • Identificar i utilitzar els factors psicopedagògics dels entorns virtuals, així com les característiques més rellevants de l'aprenentatge adult i comprendre com aquestes influeixen en les solucions e-learning.
  • Analitzar els aspectes més rellevants en planificar un procés d'ensenyament-aprenentatge i identificar els principals obstacles a superar per a l'engegada d'una solució e-learning.
  • Analitzar les competències que els/les tutors/es han de posseir per delimitar un perfil que abasti més que simples coneixements i identificar els diferents papers que han d'exercir mitjançant l'ocupació de diverses estratègies.
  • Determinar com s'avalua a l'alumnat en un curs e-learning, quin característiques han de complir els exercicis d'avaluació i quines activitats se solen utilitzar.
  • Analitzar els avantatges i limitacions dels estàndards i determinar aquells que són més utilitzats en l'actualitat.
  • Analitzar les influències de les Tics, els models d'e-learning i avaluar l'impacte que produeix l'e-learning.
  • Utilitzar els diferents tipus de continguts que es puguin necessitar, a més de les claus per dissenyar-los de manera adequada.
  • Identificar els diferents elements d'un curs on-line, els models instructius i la valoració econòmica d'un projecte e-learning.
  • Analitzar el significat de plataforma de teleformació i els diferents perfils d'accés que hi ha.
  • Concretar aquells factors que orienten l'elecció d'una plataforma determinada i els seus principals indicadors de qualitat, per utilitzar els serveis i eines que es poden incorporar.
  • Determinar la importància de les eines de gestió i de les d'autor, i utilitzar més una eina de treball col·laboratiu que adquireix força en l'actualitat: la videoconferència.
  • Determinar els principals avantatges i inconvenients de cada tipus de plataforma.
  • Comprendre la importància dels nous dispositius mòbils per l'e-learning (també anomenat m-learning), i repassar les eines que aporta l'e-learning 2.0.
  • Determinar els requisits que ha de complir la formació realitzada en les empreses, les fonts de les quals es nodreix el departament de formació i els recursos que necessiten i el perfil que ha de tenir el responsable de formació.
  • Identificar els tipus de projectes que es poden trobar en la modalitat d'e-learning, les seves principals dimensions, així com els diferents rols implicats en aquest tipus de formació i les seves funcions primordials.
  • Analitzar la normativa que empara l'ús adequat en la utilització de dades personals mitjançant la metodologia e-learning.
  • Analitzar la necessitat de gestionar un pla de formació i els seus aspectes fonamentals, mitjançant la gestió adequada de l'equip humà, els seus rols i membres més destacats.
  • Identificar diferents estratègies per gestionar els terminis i els seus costos, mitjançant els diagrames de PERT o de Gantt, així com les bases d'una adequada gestió de qualitat.
  • Determinar cada fase de la gestió de projectes i la seva transcendència.
  • Comprendre la importància que adquireix el màrqueting en la implantació d'un projecte formatiu mitjançant e-learning.
  • Determinar el valor econòmic d'un projecte e-learning, mitjançant l'anàlisi dels tipus i criteris que permeten establir un pressupost de formació.
  • Identificar i analitzar els diferents tipus de costos de l'e-learning: directes, indirectes i d'estructura.
  • Avaluar la rendibilitat d'una acció d'e-learning a través dels indicadors més rellevants per determinar aquesta rendibilitat.
  • Comprendre la importància que tenen el finançament a dia d'avui a l'hora d'elaborar projectes e-learning.

Programa del curso

  1. Introducció a l'e-learning.
    1. Context
    2. Les Tics en Educació
    3. Conceptes bàsics
    4. Orígens i evolució
    5. Objectius d'un sistema d'e-learning
    6. Avantatges i inconvenients de l'e-learning
    7. Variables que justifiquen l'ús de l'e-learning
  2. Elements que conformen un sistema d'e-learning
    1. Introducció
    2. Plataforma tecnològica
    3. Contingut multimèdia
    4. Serveis
  3. Aspectes psicològics i pedagògics en els entorns educatius virtuals
    1. Factors pedagògics, canviant paradigmes
    2. Models pedagògics i teories de l'aprenentatge
    3. Aprenentatge en e-learning
    4. Requisits pedagògics de les solucions e-learning
  4. Planificació de la formació
    1. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge en e-learning
    2. Engegada d'una solució e-learning
    3. Obstacles per a la implementació d'una solució e-learning
  5. La teletutorització
    1. La teletutorització
    2. El teletutor
    3. L'acció tutorial en e-learning
  6. L'avaluació de la formació
    1. Avaluació de la formació. Conceptes generals
    2. Avaluació de programes de formació
    3. Avaluació de l'estudiant en modalitat e-learning
    4. Els instruments de l'avaluació formativa

Cursos Similares

Comptabilitat Bàsica

OnLine

Próxima fecha: 2019-09-16
Lugar: OnLine

Nòmines i Seguretat Social II

OnLine

Próxima fecha: 2019-09-16
Lugar: OnLine

Síguenos en:

TAMBIÉN PUEDES FORMARTE EN...

Community Manager Duración: 50 Horas Fecha: 2019-09-14
Community Manager Duración: 50 Horas Fecha: 2019-09-19

BOLETÍN CURSOS GRATUITOS

Suscríbete a nuestras Newsletters, y recibe toda la información directamente en tu e-mail

Al enviar, acepto la política de privacidad