Plataformes E-learning

DATOS DEL CURSO

Duración: Horas

Modalidad:

Logo Consorci

Curs adreçat a persones treballadores, impulsat i gestionat pel Consorci per la Formació Contínua de Catalunya, qui promou la qualificació i la formació professional per a l’ocupació (FPO). Es pretén facilitar la millora de les competències professionals dels treballadors i adaptar-les a les demandes del mercat laboral. En el web del Consorci es pot consultar l’oferta formativa de formació contínua a tot el territori de Catalunya.

Requisitos

  • Dirigit a Treballadors/es de Catalunya

Objetivos

Objectiu general:
  • Adquirir els coneixements suficients per navegar en plataformes e-learning, tant des del punt de vista d'alumne com des del punt de vista del professor i administrador.
Objectius Específics:
  • Contextualitzar la formació E-learning en l'actualitat, fer balanç de la implantació de les Tics en educació, així com analitzar els conceptes bàsics.
  • Determinar els elements que conformen un sistema E-learning i comprendre la importància que adquireix cadascun d'ells.
  • Identificar i manejar els factors psicopedagògics dels entorns virtuals, així com les característiques més rellevants de l'aprenentatge adult i comprendre com aquestes influeixen en les solucionis e-learning.
  • Analitzar els aspectes més rellevants en planificar un procés d'ensenyament-aprenentatge i identificar els principals obstacles a superar per a l'engegada d'una solució e-learning.
  • Analitzar les competències que els/as tutors/as han de posseir per delimitar un perfil que abasti més els coneixements i identificar els diferents papers que han d'exercir mitjançant l'ocupació de diverses estratègies.
  • Determinar com s'avalua a l'alumnat en un curs e-learning, quin característiques han de complir els exercicis d'avaluació i quines activitats se solen utilitzar.
  • Analitzar els avantatges i limitacions dels estàndards i determinar aquells que són més utilitzats en l'actualitat.
  • Analitzar les influències de les Tics, els models d'e-learning i avaluar l'impacte que produeix l'e-learning.
  • Utilitzar els diferents tipus de continguts que es puguin necessitar, a més de les claus per dissenyar-los de manera adequada.
  • Identificar els diferents elements d'un curs on-line, els models instructius i la valoració econòmica d'un projecte e-learning.
  • Analitzar el significat de plataforma de teleformació i els diferents perfils d'accés que hi ha.
  • Concretar aquells factors que orienten l'elecció d'una plataforma determinada i els seus principals indicadors de qualitat, per manejar els serveis i eines que es poden incorporar.
  • Determinar la importància de les eines de gestió i de les d'autor, i manejar una mica més una eina de treball col·laboratiu que cobra força en l'actualitat: la videoconferència.
  • Determinar els principals avantatges i inconvenients de cada tipus de plataforma.
  • Comprendre la importància dels nous dispositius mòbils per a l'e-learning, i repassar les eines que aporta l'e-learning 2.0.
  • Determinar els requisits que ha de complir la formació duta a terme en les empreses, les fonts de les quals s'enriqueix el departament de formació i els recursos.

Programa del curso

  1. Introducció a l'e-learning.
    1. Introducció a l'e-learning.
    2. Les Tics en Educació.
    3. Conceptes bàsics.
    4. Orígens i evolució.
    5. Objectius d'un sistema d'e-learning.
    6. Avantatges i inconvenients de l'e-learning.
    7. Variables que justifiquen l'ús de l'e-learning.
  2. Elements que conformen un sistema d'e-learning.
    1. Introducció.
    2. Plataforma tecnològica.
    3. Contingut multimèdia.
    4. Serveis.
  3. Aspectes psicològics i pedagògics en els entorns educatius virtuals.
    1. Factors pedagògics, canviant paradigmes.
    2. Models pedagògics i teories de l'aprenentatge.
    3. Aprenentatge en e-learning.
    4. Requisits pedagògics de les solucions e-learning.
  4. Planificació de la formació.
    1. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge en e-learning.
    2. Posada en marxa d'una solució e-learning.
    3. Obstacles per a la implementació d'una solució e-learning.
  5. La teletutorizació.
    1. La teletutorizació.
    2. El teletutor.
    3. L'acció tutorial en e-learning.
  6. L'avaluació de la formació.
    1. Avaluació de la formació. Conceptes generals.
    2. Avaluació de programes de formació.
    3. Avaluació de l'estudiant en modalitat e-learning.
    4. Els instruments de l'avaluació formativa.

Cursos Similares

SSCE0110 Docència de la Formació Professional per a l'Ocupació

OnLine

Próxima fecha: 2022-06-02
Lugar: OnLine

Atenció Infermera al Pacient Politraumàtic

OnLine

Próxima fecha: 2022-06-03
Lugar: OnLine

Síguenos en:

BOLETÍN CURSOS GRATUITOS

Suscríbete a nuestras Newsletters, y recibe toda la información directamente en tu e-mail

    Protección de datos: CENTRO DE ESTUDIOS ADAMS EDICIONES VALBUENA, S.A. (“ADAMS”) tratará sus datos para enviarle nuestro newsletter y comunicaciones. El darse de alta en nuestra newsletter implica a su vez, darse de alta en nuestro servicio de mailing para mantenerle informado de las últimas novedades sobre nuestros servicios. Conozca en que consiste dicho servicio en nuestra política de privacidad haciendo clic aquí. Puede ejercer sus derechos en adams@adams.es.