Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios, realizar el análisis de la navegación de los usuarios y mostrarle publicidad relacionada con sus preferencias. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Aceptar Más información

Eines per a la Innovació

DATOS DEL CURSO

Duración: Horas

Modalidad:

Logo Consorci

Requisitos

  • Dirigit a Treballadors/es de Catalunya

Objetivos

  • Distingir la creativitat de conceptes afins que erròniament solem utilitzar com a sinònims
  • Conèixer, a través de la reflexió personal, la primera clau per comprendre què és la creativitat.
  • Reflexionar sobre el fet que tots som creatius.
  • Comptar amb una definició / distinció clara d'Innovació com la "altra cara de la moneda" de la creativitat.
  • Construir una visió global sobre la importància de la innovació en tota empresa actual.
  • Avançar en la comprensió de la capacitat creativa, examinat els principis fonamentals en què s'assenta.
  • Conèixer els principis de la creativitat, no només teòricament, sinó sobre la base d'exercicis, exemples i reflexions guiades
  • Ampliar la nostra pròpia definició de creativitat i la seva comprensió d'una manera participativa.
  • Dedicar un petit temps de la nostra vida a reflexionar sobre com és la creativitat en un nen.
  • Fer una reflexió guiada, basada en estudis, sobre la nostra pròpia creativitat com a adults.
  • Conèixer dades sobre estudis de la creativitat, no únicament referits al cervell, sinó a altres condicions.
  • Posseir dades sobre el mite que relaciona creativitat i bogeria.
  • Buidar la incògnita sobre si hem perdut o no la creativitat en el pas a l'adultesa.
  • Conèixer criteris per decidir quan alguna cosa és o no creatiu, de forma aplicada.
  • Adquirir una visió clara i raonada de les etapes que segueix el procés creatiu.
  • Eliminar possibles idees errònies o mites sobre aquest procés, especialment de la Il·luminació o inspiració creativa.
  • Connectar els principis creatius vists a la unitat 2 amb el coneixement de les etapes de la creativitat, i d'aquesta manera, completar la visió de la creativitat.
  • Confirmar que la creativitat és patrimoni de tots, i la utilitzem en la nostra vida personal i professional. Conèixer dos fenòmens interessants associats al tema: Serendipia i Flow.
  • Donar forma definitiva a les característiques d'una persona creativa, de manera que tinguem una visió global de les actituds i habilitats que conté.
  • Adonar-nos del missatge central que "som ja creatius" i si volem aprofundir en això, aquestes habilitats es poden entrenar.
  • Comptar amb una explicació científica de la intuïció i la seva relació amb la creativitat, allunyada de mites.
  • D'aquesta manera s'obre la gran opció que podem desenvolupar-la.
  • Comptar amb pautes per desenvolupar la nostra intuïció.
  • Comprendre què fa potents als equips quan es tracta d'obtenir noves idees.
  • Analitzar amb detall les condicions necessàries, ordenades adequadament, per a l'èxit de l'equip que utilitza una tècnica creativa.
  • Adquirir el coneixement d'un esquema en comú aplicable a totes les tècniques creatives, que facilitarà la seva posterior comprensió.
  • Comptar amb idees per dirigir una activitat creativa en equip, des del paper del que la coordina, al dels participants, a més d'instruments per a situacions usuals, com la dificultat per iniciar la producció d'idees, problemes de dispersió o falta de concentració i ansietat per l'exposició als altres.
  • Visualitzar tot l'anterior a l'aplicació d'una tècnica molt coneguda: el brainstorming, observant el seu ús habitual amb la tècnica ortodoxa.
  • Augmentar l'arsenal de tècniques (recursos creatius).
  • Comprovar en marxa els principis creatius de forma aplicada.
  • Familiaritzar-se amb noves formes d'obtenir noves idees, per camins diferents als que utilitzem habitualment.
  • Conèixer dos mètodes molt utilitzats actualment en les empreses per als seus processos d'innovació.
  • Conèixer 2 formes alternatives a l'usual per pensar i organitzar la informació.
  • Comprendre amb profunditat quina és la raó de ser d'aquests mètodes, en què estan basats, per prendre la decisió d'utilitzar-los o no.
  • Aprendre a fer un mapa mental i un procés de pensament visual, conèixer i començar a utilitzar les eines i normes per a tots dos casos.
  • Aportar la suficient informació per iniciar-se en els mètodes i decidir explorar-los més a fons si són del teu interès.
  • Posseir un coneixement ampli de tot allò que entorpeix o impedeix la creativitat.
  • Reflexionar sobre possibles idees limitants en nosaltres mateixos.
  • Poder reconèixer en nosaltres, els altres i l'ambient, allò que no afavoreixen les idees creatives.
  • Reflexionar sobre el que passa a les empreses respecte a la creativitat, anant més enllà de la responsabilitat dels que les dirigeixen i ampliant la nostra visió.

Programa del curso

  1. Què és la creativitat? Què és la innovació?
  2. Funcionament de la creativitat
  3. Breu història de la creativitat
  4. El procés creatiu
  5. La persona creativa. El paper de la intuïció
  6. La creativitat en l'equip
  7. Tècniques creatives
  8. Més tècniques
  9. Mites, bloquejos, assassins i lladres de la creativitat

Cursos Similares

Comptabilitat Bàsica

OnLine

Próxima fecha: 2019-09-16
Lugar: OnLine

Nòmines i Seguretat Social II

OnLine

Próxima fecha: 2019-09-16
Lugar: OnLine

Síguenos en:

TAMBIÉN PUEDES FORMARTE EN...

Eines de Coaching Nivell 1 Duración: 30 Horas Fecha: 2019-09-16
Mindfulness Duración: 30 Horas Fecha: 2019-10-04

BOLETÍN CURSOS GRATUITOS

Suscríbete a nuestras Newsletters, y recibe toda la información directamente en tu e-mail

Al enviar, acepto la política de privacidad