Oferta 82 places d’Auxiliar Administratiu de l’Ajuntament de Barcelona
Les places corresponen a l’OOP 2023 (taxa de reposició).
Prepara’t amb ADAMS Formació
T’oferim diferents sistemes de preparació, tu tries el que millor s’adapta a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:
- Classes híbrides: Aquesta modalitat de matricula permet assistir a classe presencial i també la possibilitat de seguir la classe en directe, si per qualsevol motiu no pot assistir presencialment. Podràs visualitzar les classes les vegades que vulguis durant un període de 15 dies. Preparació de la prova de coneixements.
- Classes per Videoconferència: Assistiràs a classe en directe per videoconferència des d’allà on vulguis, amb la possibilitat d’interactuar amb els docents per veu i xat. Pots formar part d’un grup híbrid en el que seguiràs les classes per videoconferència i compartiràs grup amb altres alumnes que hi seran a l’aula presencial amb el/la docent.
- Curs Online:Disposaràs de tot el material per preparar-te des de casa teva i al teu ritme, amb l’ajuda dels nostres tutors. El curs inclou la preparació de la prova de coneixements.
- Llibres
- ADAMS Test
Aprovats ADAMS. La nostra ajuda en la teva preparació
Coneix el testimoni dels nostres aprovats, tu pots ser el proper!
Quant guanya un Auxiliar Administratiu de l’Ajuntament de Barcelona?
Les retribucions de l’auxiliar administratiu de l’Ajuntament de Barcelona pugen, com a mínim, a 15.426,20 euros anuals.
Funcions de l’Auxiliar Administratiu a l’Ajuntament de Barcelona
- Introduir dades informàtiques dels aplicatius per tal de mantenir actualitzada la informació.
- Realitzar tasques administratives dins del seu àmbit d’actuació.
- Recepcionar i enviar la documentació sobre la que es treballa, mantenint-la en ordre per facilitar la consulta de la mateixa.
- Donar Informació al ciutadà i altre personal municipal en l’àmbit d’actuació de l’òrgan corresponent
¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?
Online
Online
Elige las fechas según tus necesidades
6 meses24/7
A tu ritmo, cuando tú quieras
Elige las fechas según tus necesidades
9 meses24/7
A tu ritmo, cuando tú quieras
Clases por videoconferencia
Clases por videoconferencia
- Sin matrículas ni permanencia
- Paga mes a mes
Presencial-Híbrida
Presencial-Híbrida
- Sin matrículas ni permanencia
- Paga mes a mes
Inicio: 18 de septiembre de 2023
L de 16:30 a 20:30
Centro impartidor
BarcelonaEl sistema de selecció és de concurs oposició i s’articula en torn lliure.
El procés selectiu constarà de les tres fases següents:
- 1. Fase d’oposició,
- 2. Fase de concurs
- 3. Fase de formació pràctica selectiva o prova.
FASE D’OPOSICIÓ (fins a 60 punts)
Aquesta fase estarà formada per tres proves:
- prova de coneixement del temari
- prova de coneixement de llengua catalana
- prova de coneixement de llengua castellana
Totes les proves seran obligatòries i eliminatòries. La qualificació de la fase d’oposició es determinarà pel sumatori de les puntuacions obtingudes en la primera prova, i quedaran eliminades les persones que no obtinguin ua puntuació igual o superior a 30 punts.
Primera prova. Primer exercici
Test de coneixements (obligatòria i eliminatòria)
Aquesta prova es composarà de dos exercicis. Prova pràctica i Test de coneixements de temari. Aqueda prova serà qualificada amb 60 punts, i quedaran eliminades les persones que no obtinguin una puntuació igual o superior a 30 punts en la suma dels dos exercicis que es descriuen a continuació:
Primer exercici. Prova pràctica (obligatòria)
Aquest exercici consistirà en la resolució d’un supòsit pràctic format per un qüestionari d’un màxim de 30 preguntes tipus test, d’acord amb els àmbits funcionals existents a l’organització relacionats amb el temari de la convocatòria (annex I).
Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies i les respostes en blanc no restaran puntuació.
Aquest exercici és obligatori i serà qualificat de 0 a 25 punts.
Primera prova. Segon exercici
Segon exercici. Test de coneixements del temari (obligatòria)
Aquest exercici consistirà a donar resposta a un qüestionari d’un màxim de 100 preguntes tipus test, relacionades amb el contingut del temari de l’annex I.
Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies descomptaran una quarta part del valor d’una resposta correcta i les respostes en blanc no restaran puntuació.
Aquesta prova serà qualificada de 0 a 35 punts.
Segona Prova
Coneixements de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria)
Les persones aspirants han d’estar en possessió dels coneixements de nivell de suficiència de català C1 (antic C) o superior, de conformitat amb el que estableixen el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, i el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre l’acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. Restaran exemptes de la realització d’aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, en el termini i forma correctes, acomplir alguna de les condicions establertes en la base 4.5 de la convocatòria.
Coneixements de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria)
Les persones aspirants han d’estar en possessió dels coneixements de nivell de suficiència de català C1 (antic C) o superior, de conformitat amb el que estableixen el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, i el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre l’acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. Restaran exemptes de la realització d’aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, en el termini i forma correctes, acomplir alguna de les condicions establertes en la base 4.5 de la convocatòria.
La prova consta de dues parts:
- Primera part: S’avaluarà el domini de l’expressió escrita, mitjançant la redacció d’un text formal d’unes 180 paraules, i els coneixements de gramàtica i vocabulari, mitjançant exercicis d’ortografia, morfologia, sintaxi i lèxic, adequats al nivell suficiència.
- Segona part: S’avaluarà l’expressió oral, per mitjà de la lectura en veu alta d’un text i una conversa i/o exposició sobre temes generals d’actualitat. La durada màxima d’aquest exercici serà de 90 minuts per la primera part, i de 10 minuts per la segona part.
Aquesta prova és eliminatòria. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, i aquestes últimes quedaran excloses del procediment selectiu.
Tercera prova
Prova de coneixements de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria)
La realització d’aquesta prova és de caràcter obligatori per a les persones que no disposin de la nacionalitat espanyola i no n’estiguin exemptes. Quedaran exemptes d’aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment davant el Tribunal Qualificador estar en possessió d’un dels documents indicats a la base 8.3.2.
La prova es dividirà en dues parts que consistiran en la realització d’una redacció de 200 paraules com a mínim (primera part), i en el manteniment d’una conversa amb els assessors i/o assessores especialistes que designi el Tribunal Qualificador (segona part).
El temps per a la realització d’aquesta prova no serà superior a 45 minuts per a la primera part i de 15 minuts per a la segona. Aquesta prova és eliminatòria. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, quedant aquestes últimes excloses del procés selectiu.
Programa
Segons la convocatòria anterior
- La Constitució espanyola de 1978. Principis general. Drets i deures fonamentals dels espanyols. Garanties constitucionals. El Govern i l’Administració de l’Estat. El poder legislatiu. El poder judicial. Organització territorial de l’Estat.
- L’Estatut d’autonomia de Catalunya. La Generalitat de Catalunya i els seus òrgans de govern.
- L’Administració pública a l’ordenament espanyol. Principis constitucionals d’actuació. Tipologia de les administracions públiques.
- L’organització municipal: el règim especial del municipi de Barcelona. L’organització política (Consell Municipal, les Comissions del Consell Municipal, Comissió de Govern, l’alcalde/essa, tinents d’alcalde, els/les regidors/es, la Junta de Portaveus) i l’organització executiva. La descentralització territorial: Els districtes. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantils i fundacions públiques.. Contingut i principals característiques de l’actual Carta Municipal.
- L’estructura del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius: regulació.
- L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. Requisits dels actes administratius. L’eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. El silenci administratiu. Revisió d’ofici. Recursos administratius.
- Els tributs i taxes municipals. Concepte. Referència als principals tributs municipals (especialment impost sobre béns immobles, impost sobre activitats econòmiques, impost sobre vehicles de tracció mecànica, impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana).
- Les formes d’activitat administrativa de les entitats locals. L’activitat de foment: especial referència a les subvencions. Les llicències i autoritzacions administratives: classes. La declaració responsable i la comunicació prèvia.
- El Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes vigent de l’Ajuntament de Barcelona. Drets a les persones LGTBI (Article 3 i Disposició final setzena de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets a les persones LGTBI).
- La protecció de dades de caràcter personal. El règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Drets, deures i garanties derivades del règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal.
- El règim jurídic de la funció pública espanyola. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: l’Estatut bàsic de l’empleat públic (TREBEP). El personal al servei de les administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari.
- L’accés a l’ocupació pública. L’oferta pública d’ocupació. La selecció de personal: sistemes de selecció, requisits de participació i procediment selectiu. La selecció del personal interí. La promoció interna. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Les situacions administratives.
- Recepció i registre de documents. Organització dels documents administratius. Arxivament de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Gestió dels documents electrònics. Certificació digital i signatura electrònica.
- L’atenció a la ciutadania a l’Ajuntament de Barcelona, els canals de comunicació: presencials, telefònics, en línia. El web de l’Ajuntament de Barcelona. La carta de serveis d’atenció a la ciutadania.
- Les transformacions urbanes de Barcelona. Barcelona ciutat de la cultura: museus i biblioteques. Les festes tradicionals de la ciutat.
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.
- Word Microsoft Office.: Treball amb documents, millora i revisió. Formats de text i de pàgina . Notes, numeració i vinyetes. Tabulacions. Estils i temes. Revisió ortogràfics.
- Word Microsoft Office Taules. Imatges. Elements gràfics. Formularis. Plantilles . Impressió de documents.
- Excel Microsoft Office. Creació i edició de fulls de càlcul. Aplicació de formats a les dades. Operacions amb full de càlcul. Introducció de dades. Aplicació formats i formats avançats.
- Excel Microsoft Office. Funcions. Gràfics. Plantilles. Bases de dades. Taules dinàmiques. Protecció de dades. Impressió.
Plazas de la convocatoria
Requisitos
Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición: