Producto añadido a la cesta
Diplomat-ada Sanitari-ària en Infermeria ICS
Matricúlate
image single oposiciones

Diplomat-ada Sanitari-ària en Infermeria ICS

Matricúlate

¡Places Convocades!

1.848 places:

  • 605 places d’estabilització (concurs oposició)
  • 1.243 places (concur oposició ordinari OOP 2019, 2020 i 2021)

Està pendent de la publicació de la data d’examen, de moment coneixem la previsió de quan podria ser l’examen de Diplomat/ada sanitari/ària en infermeria de l’ICS: 2  de juny.

Quedarien pendents de convocar places de l’OEP 2022: 57 places.

S’aprova l’oferta d’ocupació pública de l’ICS per a l’exercici 2023 i la distribució de places per categories. Les 6.211 places autoritzades per l’oferta d’ocupació pública de la Generalitat de Catalunya es distribueixen en 4.679 places de la taxa específica (1.831 places per a Diplomat/ada en Infermeria) i 1.532 places de la taxa ordinària (412 places per a Diplomat/ada en Infermeria).

Treball i Retribucions

On treballaré quan aprovi?

Als Hospitals, als centres de Salut de Catalunya (centres d’atenció primària), als Centres d’Especialitats, i altres institucions sanitàries dependents de l’Institut Català de la Salut.

Quant cobraré?

Veure aquí retribucions del Personal de l’ICS.

Puc sol·licitar trasllat a places d’altres Serveis de Salut?

Sí, podràs participar en concursos de trasllats. Això és així gràcies al principi de mobilitat dins del Sistema Nacional de la Salut.

Prepara’t amb nosaltres

T’oferim les nostres Llibres.

¡Plazas agotadas!

¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?

Els diferents processos selectius es resoldran per l’ordre següent:

  • En primer lloc, es resoldrà el procés de concurs excepcional de mèrits del procés d’estabilització (fase 1), d’acord amb el nombre de places convocades per a aquesta fase i les places pendents de convocar de l’oferta d’estabilització PESCO 2017, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
  • En segon lloc, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció es resoldrà el procés de concurs oposició del procés d’estabilització (fase 2), en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
  • Finalment, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció, es resoldrà el procés de concurs oposició del procés ordinari (fase 3) en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase.
  • Les proves de la fase d’oposició seran úniques, i seran d’aplicació tant al procés del concurs oposició d’estabilització com al procés del concurs oposició ordinari, adequant el pes de la puntuació al valor que correspongui en funció de l’establert per a cada fase.
arrow

Primera prova

La primera prova constarà de dos exercicis:

  • El primer exercici consistirà en respondre un qüestionari tipus test sobre el contingut del temari publicat a l’efecte.

    La puntuació mínima de superació de l’exercici és de 5 punts en base 10. Les persones que no superin la puntuació esmentada restaran excloses de la convocatòria.

    La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 90 punts.

  • El segon exercici consistirà en respondre un o més supòsits pràctics amb respostes tancades tipus test, referents a les funcions a desenvolupar en la categoria a la qual s’opta. La puntuació mínima de superació de l’exercici serà de 5 punts en base 10. Les persones que no superin la puntuació esmentada restaran excloses de la convocatòria.

    La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 90 punts.

    La puntuació de la prova serà la suma de la puntuació obtinguda en cada un dels dos exercicis.

    El tribunal fixarà prèviament el temps per la realització de la prova.

arrow

Segona prova. Primer exercici

Coneixement de la llengua catalana i castellana

Primer exercici de coneixement de llengua catalana que consta de dues parts obligatòries:

    • Primera part: que avalua el domini de l’expressió escrita
    • Segona part: s’avaluarà la capacitat d’expressió oral mitjançant la lectura d’un text en veu alta o una conversa sobre temes generals.

Segon exercici és el de coneixement de llengua castellana (exclusivament per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola)

arrow

Tercera prova

Adreçada a acreditar les competències de la categoria corresponent.

El valor conjunt de la primera i la tercera proves és de 200 punts màxim.

arrow

Segona prova. Segon exercici

Coneixement de la llengua catalana i castellana

Segon exercici és el de coneixement de llengua castellana (exclusivament per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola)

arrow

Programa

TEMARI TRANSVERSAL PER A TOTES LES CATEGORIES

  1. El sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT): concepte. El Pla de salut de Catalunya: principis generals. L’empresa pública Institut Català de la Salut. Missió, visió i valors. Els Estatuts de l’Institut Català de la Salut: naturalesa i adscripció de l’ICS.
  2. L’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut: objecte, àmbit d’aplicació, drets i deures del personal estatutari. L’Estatut bàsic de l’empleat públic: objecte i àmbit d’aplicació, codi de conducta dels empleats públics. El II Acord de la mesa sectorial de negociació de sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut: regulació de la carrera professional, la direcció per objectius.
  3. Drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària: dret d’informació sanitària del pacient. Dret a la intimitat i confidencialitat del pacient. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: àmbit d’aplicació, conceptes bàsics, principis de la protecció de dades. La figura del delegat de protecció de dades.
  4. Llei de prevenció de riscos laborals: conceptes bàsics, drets i obligacions en matèria de seguretat i salut en el treball. Funcions dels serveis de prevenció. Organització de recursos per a les activitats preventives. Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe, de l’orientació sexual i/o de la identitat sexual a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
  5. Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes: objecte i finalitats. Principis d’actuació dels poders públics. Llei 5/2008, del 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista: objecte i finalitat.
  6. Competències digitals. Ofimàtica, intranet, internet, correu electrònic, en relació amb el tractament de les dades i les funcions assistencials.

Temari de la categoria de Diplomat/ada sanitari/ària en Infermeria per a les fases d’oposició del procés d’estabilització i del procés ordinari.

  1. Tenir cura de la persona, la família i la comunitat. Conèixer i incorporar a la pràctica els aspectes ètics de la prestació de cures, el codi deontològic i el codi ètic de la disciplina infermera. Conèixer i saber aplicar el desenvolupament teòric infermer, els fonaments teòrics i metodològics disciplinaris, el procés d’atenció d’infermeria i els llenguatges clínics. Aconseguir en la relació terapèutica una comunicació efectiva mitjançant tècniques de comunicació bàsiques i avançades. Saber aplicar estils de comunicació en la comunicació verbal i no verbal i saber gestionar la comunicació en situacions de crisi. Conèixer i saber aplicar els aspectes bàsics de la metodologia de la recerca clínica, epidemiològica i qualitativa.
  2. Desenvolupar accions conduents a la promoció de la salut social, pública i comunitària i promoure la salut i l’autonomia del pacient. Desenvolupar també accions dirigides a la prevenció de la malaltia, el deteriorament i la dependència. Conèixer el concepte de cronicitat. Conèixer els factors de risc en les diferents etapes del cicle vital. Saber identificar els aspectes específics de l’atenció a la salut dels infants i adolescents, i els aspectes específics de l’atenció a la salut dels ancians. Saber valorar la salut familiar, la dinàmica, el funcionament i els rols familiars. Conèixer els atributs de la família funcional/disfuncional i conèixer les teories sobre vinculació afectiva.
  3. Valorar, diagnosticar i abordar problemes de salut reals i de risc. Conèixer i saber aplicar el procés de cures en situacions d’urgència o emergència. Conèixer i saber aplicar el procés de cures en l’embaràs, part i puerperi. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes cardiocirculatoris i/o respiratoris. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes nefrourinaris i/o de l’aparell reproductor.
  4. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes nutricionals, metabòlics i/o endocrinològics. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes neurològics i/o musculars i esquelètics. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes infecciosos i/o parasitaris. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes digestius, hepatobiliars o pancreàtics.
  5. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes cutanis i/o tegumentaris. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes dels òrgans hematopoètics, la sang o el sistema immunitari. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes maxil·lofacials, otorrinolaringològics i/o oftalmològics. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes multiorgànics/multisistèmics. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes mentals, del comportament (incloses les addiccions) i de vulnerabilitat social. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a la persona en situació de malaltia terminal. *Procés de cures (…) inclou com a mínim els coneixements d’anatomia i fisiologia, fisiopatologia, valoració/avaluació, diagnòstic, detecció precoç i actuació.
  6. Ajudar el pacient en el compliment del tractament i saber fer-lo partícip. Conèixer i saber adequar les accions de l’educació sanitària. Conèixer i saber aplicar els models d’intervenció educativa per a la salut, els mètodes i procediments educatius, els conceptes i indicadors de seguiment i compliment, adhesió i adherència al tractament i/o als consells de salut. Conèixer i saber aplicar les bases de la farmacologia clínica, principals grups de medicaments: generalitats, accions, usos, principals efectes secundaris/adversos, principals incompatibilitats. Saber administrar els medicaments i fer les cures associades a l’administració de medicaments: conèixer i saber aplicar les tècniques de conservació, preparació i administració, comprovacions de seguretat, càlcul de dosi, càlcul de velocitat de perfusió, paràmetres de valoració –pre, trans i/o post– administració, cures associades, avaluació de la resposta terapèutica i educació sanitària per al maneig de la medicació. Conèixer les tècniques en nutrició i dietètica. Saber indicar l’administració de dietes terapèutiques i la nutrició artificial. Conèixer i saber adequar les accions de l’educació nutricional. Conèixer i saber aplicar les intervencions, tècniques i procediments associats al pla terapèutic i al pla de cures.
  7. Contribuir a garantir la seguretat del pacient i gestionar el procés assistencial. Conèixer i saber aplicar els principis d’asèpsia i esterilització. Saber desenvolupar accions conduents a la prevenció i abordatge de la infecció nosocomial i de les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària. Conèixer i saber aplicar les mesures d’aïllaments i les precaucions que cal aplicar. Conèixer els programes de seguretat clínica, la teoria de l’error humà en l’atenció de la salut i els conceptes de seguretat clínica. Conèixer el sistema de prevenció d’errors i d’esdeveniments adversos. Prevenir les caigudes i disminuir les lesions. Conèixer i saber aplicar el sistema de seguretat farmacològica i transfusional, el sistema de seguretat periquirúrgica i periintervencionista. Conèixer i saber determinar l’eficàcia de la conciliació de medicació.
  8. Facilitar el procés d’adaptació i saber gestionar l’afrontament al nou estat de salut. Conèixer i saber aplicar les teories de l’estrès i l’afrontament, i els mecanismes i estratègies d’adaptació i afrontament. Conèixer el procés d’adaptació i afrontament a la malaltia, discapacitat o situació vital. Saber valorar, diagnosticar i abordar els problemes i complicacions associades amb els processos d’afrontament i intervencions de suport. Saber fer intervenció d’atenció a la família/cuidador de persones amb malalties cròniques, discapacitats o estats de fragilitat. Saber identificar les necessitats per fer l’adaptació i afrontament del cuidador/família. Saber prevenir la claudicació familiar i del cansament del rol de cuidador. Saber valorar, diagnosticar i intervenir en aquest àmbit. Conèixer el procés de dol i saber detectar el dol funcional i el dol disfuncional.

Temari comú ICS

adams test

EXPRÉS 960 PREGUNTAS

1 mes
12,99 / mes
Pago único de 12.99
Comprar
adams test

EXPERTO 960 preguntas

6 meses
4,00 / mes
Pago único de 23.99
Comprar
adams test premium

PREMIUM 960 PREGUNTAS

12 meses
2,92 / mes
Pago único de 34.99
Comprar

Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición:

Libros de Diplomat-ada Sanitari-ària en Infermeria ICS

Nuestros alumnos

Raquel Osuna

Administrativos de Estado
“Cuando decidí opositar siempre pensé en ADAMS por varias razones, entre ellas por recomendación de personas conocidas y por permanecer tantos años en el sector y me alegro mucho de la decisión que tomé. Empecé comprándome los libros y luego más tarde me apunté para preparar el examen de ofimática del cuerpo de Administrativo del Estado, y muy bien, tuve como profesor a Javier y salí muy contenta de sus clases.”
alumna
David Ruiz

Administrativos de la Comunidad de Madrid
"Teníamos simulacros continuamente. Había dos tipos, los que el profesor te ponía para practicar semanales, y los de examen puro y duro. Eso te permite estar preparado, conocer los tiempos, y cómo organizarte."
alumno
Paloma García

Tramitación Procesal
"He tenido siempre el apoyo del tutor, Alberto, mi tutor online, la verdad es que siempre estuvo ahí. Fue muy constante en los correos, en los mensajes, siempre animando y apoyando. Me acompañó sin agobiarme."
alumna
Saray Sáez

Administrativos de la Junta de Andalucía
"Para mí ha sido fundamental el apoyo de la Academia, ya que, cuando empecé en este mundo, no tenía ni idea de leyes, de los temarios, de lo intenso que hay que dedicar."
alumna
Esther Sánchez

Administrativos de Estado
“Os recomendaré a todas las personas que decidan emprender una empresa como la de estudiar una oposición.”
alumna
María Jesús Guende

Administrativos de Estado
“Tengo que reconocer que el camino no ha sido fácil y que no era la primera vez que me presentaba a un proceso selectivo pero al final he conseguido mi objetivo. ADAMS me ha ayudado a conseguirlo porque me ha proporcionado material actualizado y me ha ayudado a seguir una rutina de estudio. Muchas gracias por vuestra ayuda.”
alumna
Lucía Fernández

“Temarios bien organizados y actualizados, esquemas muy útiles para repasar, y supuestos y test que te ayudan a comprender la ley y a retener mejor el contenido.”
alumna
Ver más arrowMiniOrange
atencionPersonalizada

Atención personalizada y tutorías

campus

Recursos en campus virtual

portapapeles

Profesores especializados

monitor

Temarios y servicio de actualización

¡Sigue nuestras redes sociales!