Producto añadido a la cesta
Administratius ICS
Matricúlate
image single oposiciones

Administratius ICS

Matricúlate

Places ofertes i places convocades per a Administratiu de l’ICS

Places Convocades 2022

222 places:

  • 118 places d’estabilització (concurs oposició)
  • 104 places (concur oposició ordinari OOP 2019, 2020 i 2021)

Està pendent de la publicació de la data d’examen, de moment coneixem la previsió de quan podria ser l’examen d’Administratius de l’ICS: 16 de juny.

Oferta de places d’Administratiu ICS

Quedarien pendents de convocar les places de l’OEP 2022: 72 places.

S’aprova l’oferta d’ocupació pública de l’ICS per a l’exercici 2023 i la distribució de places per categories. Les 6.211 places autoritzades per l’oferta d’ocupació pública de la Generalitat de Catalunya es distribueixen en 4.679 places de la taxa específica (64 places per a l’Administratiu de l’ICS) i 1.532 places de la taxa ordinària de reposició (no hi ha places per a Administratius).

Prepara’t amb ADAMS Formació

T’oferim diferents sistemes de preparació, tu tries el que millor s’adapti a tu! Informa’t sobre les nostres metodologies:

Classes per VideoconferènciaLlibres.

Què fa un administratiu de l’ICS?

Realitza tasques de caràcter administratiu que varien depenent del centre corporatiu del que depengui: així en atenció a la ciutadania podrà elaborar la informació necessària i analitzar amb el responsable de la unitat les reclamacions i els suggeriments dels usuaris; mentre que l’administratiu ICS que estigui en suport a la facturació a tercers farà els diferents processos administratius relacionats amb la facturació.

Retribucions de l’Administratiu ICS

Si vols conèixer les taules salarials vigents, punxa aquí.

¡Plazas agotadas!

¿Quieres que nuestros asesores se pongan en contacto contigo?

arrow
videoconferencia

Clases por videoconferencia

Clases por videoconferencia

  • Sin matrículas ni permanencia
  • Paga mes a mes
calendar

Inicio: 3 de febrero de 2023

clock

V de 16:00 a 21:00

euro
161,00/mes
Matricúlate

Els diferents processos selectius es resoldran per l’ordre següent:

  • En primer lloc, es resoldrà el procés de concurs excepcional de mèrits del procés d’estabilització (fase 1), d’acord amb el nombre de places convocades per a aquesta fase i les places pendents de convocar de l’oferta d’estabilització PESCO 2017, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
  • En segon lloc, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció es resoldrà el procés de concurs oposició del procés d’estabilització (fase 2), en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase, de manera que les persones aspirants que assoleixin una destinació en aquesta fase decauran de continuar en el procés.
  • Finalment, amb les persones aspirants que continuïn en el procés de selecció, es resoldrà el procés de concurs oposició del procés ordinari (fase 3) en funció del nombre de places convocades per a aquesta fase.
  • Les proves de la fase d’oposició seran úniques, i seran d’aplicació tant al procés del concurs oposició d’estabilització com al procés del concurs oposició ordinari, adequant el pes de la puntuació al valor que correspongui en funció de l’establert per a cada fase.
arrow

Primer exercici

  • Resolució d’un qüestionari tipus test relatiu al contingut del temari (pot consultar el temari al nostre web www.adams.cat).
  • El valor màxim d’aquest exercici serà de 20 punts.
  • Puntuació mínima de superació: 10 punts sobre 20.
arrow

Segon exercici. Llengua catalana

  • Coneixements de llengua catalana (per a no exempts).
  • La valoració serà d’apte o no apte
arrow

Tercer exercici

  • Qüestionari tipus test relatiu al contingut del tema número 25 del temari “Ofimàtica: bases de dades. Tractament de textos. Fulls de càlcul. Presentacions electròniques. Internet. Intranet. Correu electrònic”.
  • El valor màxim d’aquest exercici serà de 10 punts.
arrow

Segon exercici. Llengua castellana

Coneixements de llengua castellana (per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola).

arrow

Programa

TEMARI TRANSVERSAL PER A TOTES LES CATEGORIES

  1. El sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT): concepte. El Pla de salut de Catalunya: principis generals. L’empresa pública Institut Català de la Salut. Missió, visió i valors. Els Estatuts de l’Institut Català de la Salut: naturalesa i adscripció de l’ICS.
  2. L’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut: objecte, àmbit d’aplicació, drets i deures del personal estatutari. L’Estatut bàsic de l’empleat públic: objecte i àmbit d’aplicació, codi de conducta dels empleats públics. El II Acord de la mesa sectorial de negociació de sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut: regulació de la carrera professional, la direcció per objectius.
  3. Drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària: dret d’informació sanitària del pacient. Dret a la intimitat i confidencialitat del pacient. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: àmbit d’aplicació, conceptes bàsics, principis de la protecció de dades. La figura del delegat de protecció de dades.
  4. Llei de prevenció de riscos laborals: conceptes bàsics, drets i obligacions en matèria de seguretat i salut en el treball. Funcions dels serveis de prevenció. Organització de recursos per a les activitats preventives. Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe, de l’orientació sexual i/o de la identitat sexual a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
  5. Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes: objecte i finalitats. Principis d’actuació dels poders públics. Llei 5/2008, del 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista: objecte i finalitat.
  6. Competències digitals. Ofimàtica, intranet, internet, correu electrònic, en relació amb el tractament de les dades i les funcions assistencials.

Temari de la categoria d’Administratiu/iva per a les fases d’oposició del procés d’estabilització i del procés ordinari:

  1. Organització administrativa de la Generalitat de Catalunya. Principis generals. Tipus d’òrgans. L’Administració institucional o instrumental. La competència administrativa: concepte i alteracions. El funcionament dels òrgans col·legiats de les administracions públiques.
  2. L’administració pública: concepte i principis. El dret administratiu: àmbit d’aplicació, principis generals, jerarquia. El reglament: concepte i classes. Fonament i límits de la potestat reglamentària.
  3. El ciutadà com a titular de drets davant de l’Administració. Els drets públics subjectius. Els interessos legítims. Capacitat jurídica i capacitat d’obrar.
  4. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements. Requisits dels actes administratius. El silenci administratiu. Eficàcia dels actes, nul·litat i anul·labilitat. La notificació i la publicació.
  5. El procediment administratiu. Els interessats en el procediment administratiu. Normes generals d’actuació. Fases del procediment administratiu. Terminis. Els drets dels interessats en un procediment administratiu.
  6. L’execució de les resolucions administratives. La revisió dels actes en via administrativa. Els recursos administratius. La responsabilitat de les administracions públiques.
  7. Aspectes generals dels contractes del sector públic: tipologia i característiques essencials. La contractació electrònica. Els requisits per contractar amb el sector públic: la capacitat i la solvència de l’empresari. La classificació empresarial i el Registre d’empreses licitadores. Les prohibicions per contractar.
  8. Les bases del règim estatutari dels empleats públics: objecte i àmbit d’aplicació. El personal al servei de les administracions públiques. Classes de personal.
  9. L’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut. Normes generals. Objecte. Àmbit d’aplicació. Normes sobre el personal estatutari. Principis i criteris d’ordenació del règim estatutari.
  10. Classificació del personal estatutari. Criteri de classificació. Personal estatuari sanitari. Personal estatutari de gestió de serveis. Personal estatutari fix. Personal estatutari temporal. Drets i deures del personal estatutari.
  11. Jornada de treball, permisos i llicències. Situacions del personal estatutari. Règim disciplinari. Incompatibilitats. Representació, participació i negociació col·lectiva. Els pactes i els acords amb les organitzacions sindicals.
  12. Adquisició i pèrdua de la condició de personal estatutari fix. Selecció, provisió, i promoció interna. Selecció temporal a l’Institut Català de la Salut: sistemes de selecció. Mobilitat del personal. La mobilitat voluntària a l’Institut Català de la Salut. Retribucions.
  13. II Acord de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut. Sistemes d’incentivació i promoció professional: la carrera professional i la retribució variable per compliment d’objectius.
  14. El sistema espanyol de la Seguretat Social. El Text refós de la Llei general de la Seguretat Social: estructura i contingut. La Llei 24/1997, de 15 de juliol, de consolidació i racionalització del sistema de Seguretat Social: separació i clarificació de les fonts de finançament de la Seguretat Social, prestacions contributives i prestacions no contributives.
  15. Règim general de la Seguretat Social: àmbit, inscripció d’empreses, afiliació, altes i baixes: terminis i procediment. Reconeixement del dret i efectes. La cotització: bases i tipus. La quota: concepte i naturalesa jurídica. Subjectes obligats i subjectes responsables. Naixement i duració de l’obligació de cotitzar. Acció protectora: contingències i prestacions.
  16. Cotitzacions de les situacions següents: incapacitat temporal, maternitat, permanència en alta sense percebre retribució, atur i pluriocupació, contracte a temps parcial, jornada reduïda per guarda legal i vaga.
  17. La comptabilitat pública: conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Ideés bàsiques i generals de comptabilitat financera i pressupostària.
  18. El pressupost de l’Institut Català de la Salut en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. Els principis pressupostaris. Estructura del pressupost. El cicle pressupostari. Procedència dels recursos de l’Institut Català de la Salut: Els contractes programa com a fórmula de finançament vinculada a resultats.
  19. Execució del pressupost de l’Institut Català de la Salut. Execució de les despeses. Execució dels ingressos. Documents comptables i pressupostaris. Els crèdits pressupostaris i les modificacions. El control financer permanent. El control pressupostari intern i extern.
  20. El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals a Espanya: principis generals. El Reglament dels serveis de prevenció.
  21. Els serveis de prevenció de riscos laborals. Els delegats/ades de prevenció i el comitè de seguretat i salut laboral. La detecció i prevenció de l’assetjament sexual i moral al lloc de treball.
  22. L’Institut Català de la Salut. Règim jurídic, objectius, funcions i principis de gestió. Organització de l’Institut Català de la Salut. La prestació de serveis sanitaris i sociosanitaris. Règim de personal, econòmic i patrimonial.
  23. Drets i deures del ciutadà. Dret de prestació de serveis de forma individual i col·lectiva: lliure elecció d’equip d’atenció primària, de professional de medicina de família i de pediatria. El dret a obtenir una segona opinió mèdica. El dret a l’atenció sanitària pública: la condició d’assegurat i beneficiari de l’assegurat. Accés dels ciutadans estrangers empadronats a Catalunya. La targeta sanitària individual: regulació i dret a obtenir-la. La targeta sanitària europea. La facturació a tercers a les persones no cobertes pel sistema sanitari públic: supòsits i conceptes de facturació.
  24. El règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Drets de la ciutadania en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Els drets de les persones interessades: drets ARCOPOL. El consentiment. El consentiment dels menors d’edat. El delegat de protecció de dades. Mesures de seguretat. Les notificacions de violacions de seguretat.
  25. Organització, mètode de treball i els circuits administratius. Els serveis d’informació administrativa. Cartes de serveis. Atenció a la ciutadania integral. Atenció al públic culturalment divers. Dret a una bona administració i a serveis públics de qualitat. Estructura del Model Europeu d’Excel·lència Empresarial (EFQM). Els models d’acreditació a l’Institut Català de la Salut. El procés de millora contínua. La regulació de la transparència en l’activitat pública: disposicions, obligacions i límits.
  26. L’administració electrònica a Catalunya: la seu electrònica, el portal d’Internet, sistemes d’identificació de les administracions públiques, l’actuació administrativa automatitzada. Recepció i registre de documents. El registre i la tramitació de procediments administratius electrònics. Les oficines d’assistència en matèria de registre. Identificació i sistemes de signatura electrònica. Eines de tramitació, comunicació i notificació interadministrativa. Compulsa i còpia electrònica.
  27. La gestió general dels documents administratius. La gestió dels documents electrònics. Arxiu de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Certificació digital i signatura electrònica. Organització i normativa dels arxius clínics. Història clínica.
  28. Redacció de documents administratius i tipologia de documents. Terminologia sanitària: conceptes bàsics. Terminologia de proves diagnòstiques. Els usos no sexistes ni discriminatoris de la llengua en el llenguatge administratiu. Classificació de dades clíniques. Conjunt mínim bàsic de dades (CMBD): variables que contempla. Terminologia de diagnosis: principal, secundari i complicació.
  29. Ofimàtica: 1) Processadors de text (Microsoft Word): conceptes, funcionalitats, plantilles, combinació de correspondència. 2) Base de dades (Microsoft Access): concepte i funcionalitats, taules, formularis, consultes informes, relacions. Full de càlcul (Microsoft Excel): concepte, funcionalitats, taules dinàmiques, funcions i gràfics. Presentacions (Microsoft PowerPoint): disseny i concepte de presentació, preparació i funcionalitats. Correu electrònic: conceptes. Navegadors. Cerca d’informació. (Competències ACTIC C4, C6, C7 i C8, nivell mitjà/avançat).
  30. Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (eines 2.0): cercar informació a la xarxa, descarregar-la i emmagatzemar-la; distingir els diferents recursos de comunicació que ofereix Internet (conceptes bàsics dels xats, blocs i les plataformes virtuals de telecomunicació –Moodle–, i aplicacions en línia en entorns col·laboratius); obtenció, tractament i traspàs d’informació gràfica, sonora i d’imatges fixes i en moviment (conceptes mitjà d’identificació dels principals tipus i formats digitals d’imatge, so i vídeo; obtenció, emmagatzematge i reproducció d’imatges digitals fixes o en moviment i de fitxers de so). Competència ACTIC C3 navegació i comunicació món digital nivell mitjà).
adams test

EXPRÉS 4.933 PREGUNTAS

1 mes
19,99 / mes
Pago único de 19.99
Comprar
adams test

EXPERTO 4933 preguntas

6 meses
6,67 / mes
Pago único de 39.99
Comprar
adams test premium

PREMIUM 4933 preguntas

12 meses
4,67 / mes
Pago único de 55.99
Comprar

Puedes consultar convocatorias anteriores con mucha más información sobre la oposición:

Libros de Administratius ICS

Nuestros alumnos

Raquel Osuna

Administrativos de Estado
“Cuando decidí opositar siempre pensé en ADAMS por varias razones, entre ellas por recomendación de personas conocidas y por permanecer tantos años en el sector y me alegro mucho de la decisión que tomé. Empecé comprándome los libros y luego más tarde me apunté para preparar el examen de ofimática del cuerpo de Administrativo del Estado, y muy bien, tuve como profesor a Javier y salí muy contenta de sus clases.”
alumna
David Ruiz

Administrativos de la Comunidad de Madrid
"Teníamos simulacros continuamente. Había dos tipos, los que el profesor te ponía para practicar semanales, y los de examen puro y duro. Eso te permite estar preparado, conocer los tiempos, y cómo organizarte."
alumno
Paloma García

Tramitación Procesal
"He tenido siempre el apoyo del tutor, Alberto, mi tutor online, la verdad es que siempre estuvo ahí. Fue muy constante en los correos, en los mensajes, siempre animando y apoyando. Me acompañó sin agobiarme."
alumna
Saray Sáez

Administrativos de la Junta de Andalucía
"Para mí ha sido fundamental el apoyo de la Academia, ya que, cuando empecé en este mundo, no tenía ni idea de leyes, de los temarios, de lo intenso que hay que dedicar."
alumna
Esther Sánchez

Administrativos de Estado
“Os recomendaré a todas las personas que decidan emprender una empresa como la de estudiar una oposición.”
alumna
María Jesús Guende

Administrativos de Estado
“Tengo que reconocer que el camino no ha sido fácil y que no era la primera vez que me presentaba a un proceso selectivo pero al final he conseguido mi objetivo. ADAMS me ha ayudado a conseguirlo porque me ha proporcionado material actualizado y me ha ayudado a seguir una rutina de estudio. Muchas gracias por vuestra ayuda.”
alumna
Lucía Fernández

“Temarios bien organizados y actualizados, esquemas muy útiles para repasar, y supuestos y test que te ayudan a comprender la ley y a retener mejor el contenido.”
alumna
Ver más arrowMiniOrange
atencionPersonalizada

Atención personalizada y tutorías

campus

Recursos en campus virtual

portapapeles

Profesores especializados

monitor

Temarios y servicio de actualización

¡Sigue nuestras redes sociales!